SKYLTSÖNDAG #454

 ännu en söndag i skyltarnas tecken under bp:s "övervakning"

småland förstås 

å nu

lite öl

det går det med fast den med alkohol är lite godare trots allt

tyskt glas tarvar tysk öl fast den här var inte nån av de godare å behöver inte nödvändigtvis inhandlas fler gånger


i motsats till denna ingefärsdryck som var god å törstsläckande men men men får man kalla det beer när det saknas både humle å malt
? ! ?
😱

ljuset fick av en tjej som slutade 9:an förra året å nu är det dags att tända upp när alla juleljus har plockats undan 
skylt å skylt......ja tycker nog det
ovanstående (liggande?) är för dvärgar som går på händer......
det är i alla fall min gissning
😉
avslutar med an höjdare från fejan
trevlig söndag

p u s s 






Kommentarer

  1. Väldigt tråkigt om man glömde ungen när kläderna skulle in i tvättmaskinen, bra varning!!! KÅÅÅV tycker jag också betyder pluspoäng. Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Roligt med kååv! Dialekt är roligt, att man anammar det är extra roligt. Jag dvärgar som går på händer får man kanske se om man dricker allt det där som du har druckit? ;) . Bra skyltat igen!
    God fortsättning på kvällen och på resten av veckan !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha, du är ju rolig.....lycka till med studierna!

      Radera
  3. Hahaha! Sista bilden vinner, den tredje från slutet tar silver och den andra från slutet brons hahaha!
    Som jag skrivit förut så har jag inte druckit varken alkoholfri öl eller vin. Det låter och är fel. Döp om drycken till nåt helt annat istället, då kanske jag testar. Har samma inställning till vegetariska rätter - döp om rätterna men säg inte en "vegetarisk korv/hamburgare". Det är bara löjligt. Enligt mig alltså.
    Visst kräver en tysk öl ett tyskt glas. Efter att ha bott 6 år i München så är jag helt med på noterna. Hade en samling som jag "snott med" mig från olika pubar. Preskriberat;-)
    Ginger Beer är från början en söt drink utan alkohol. Ingen aning varför den kallades för "beer". Lika vilseledande som vegankorvar;-) Här kommer Jamie Olivers recept till Ginger beer:
    https://www.jamieoliver.com/recipes/fruit-recipes/easy-peasy-ginger-beer/

    Tusen tack för länken, skyltarna och inte minst ölen:-)

    PS. Så gulligt av din elev att ge dig ett doftljus i present. Gissar att du var sååååå värt det:-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig i början där å tänka sig....även jag hade en stor ölglas samling i Berlin, även dessa medtagna från diverse pubar å diskotek.....anser att man betalat dem redan, jag menar skulle man tappa glaset skulle man ju inte behöver betala det så......har inget dåligt samvete där faktiskt!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR