TREVLIG HELG . . .

 . . . å lite teman från orsakullan:s 31 dagar i januari

berätta om vinterkyla kan jag lätt göra jag menar det är ju bara att titta på den vinter vi haft med rejäla doser av minusgrader men inget mot vad bästa dottern å hennes man fick uppleva på sin bröllopsresa till ishotellet uppe i jukkasjärvi där fick de stå ut med över 40 minus så när de på hemvägen stannade för lite matintag tyckte de att -25 var varmt....

berätta om en bok får jag genast svårare för visserligen brukar jag lägga upp lite små recensioner på bloggen när jag läst några alster men om jag bara ska berätta om en så får det väl bli den jag läser just nu "redan då var räven jägare" av nobelpristagarinnan herta müller från rumänien som jag än så länge (drygt 100 sidor) inte riktigt förstår mig på framförallt inte att vissa ord är tryckta i versaler vilket även var fallet hos en annan nobelpristagare jag läste i höstas
är det ett vedertaget litterärt stilmedel som jag totalt missat eller vill man bara göra sig märkvärdigt mystisk eller nåt för att verka djup å värdig ett pris
?!?!?!
bilderna har ingen koppling till innehållet för övrigt förutom vinterkylan jag nämnde ovan...

ha en underbar fredag


Kommentarer

  1. Fantastiskt fina bilder igen - att titta på inifrån en behagligt varm lägenhet. Läser inte Nobelpristagare, då de och jag aldrig är överens. Men det där med att skriva vissa ord i versaler är väl ungefär samma sak som du gör - skriva allt med gemena och utan komman, punkter med mera. Vet inte om det också var en uppfinning av en nobelpristagare eller om de det var Karin Smirnoff som införde den trenden som du i så fall har anammat ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att använda versaler för att ge eftertryck på vissa ord är vanligt, men att använda dem som det verkar random är svårsmält. Att jag endast använder gemener har jag tagit över från en kvinnlig bloggare från tidernas begynnelse för mitt bloggande......sen tycker jag det är smidigt att skriva på det viset ;)

      Radera
  2. Din första bild är suverän, jättevacker och ser väldigt kylig ut men är skön ändå. Ja, allting är relativt..jämför man 40 minus med 25 minus så är 25 minus riktigt varmt mitt i allt.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. -40 grader, det ska kännas/märkas av när man besöker Norrland ;) Vi bukar tillägga: Såg du någon mygg? Trevlig lördag på dig och välkommen till att hoppa på tåget Broder :)

    SvaraRadera
  4. Har nog alltid känt att kyla tagit mig emot. Men hade ändå velat besöka ishotellet. Häftigt ju!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast kyla är nog bättre än hetta, man kan ju ta på sig mer å mer kläder bara, men är det för hett kan man ju inte mer än klä av sig... ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR