VAD ÄR VÄL EN BAL . . .

 när man kan drömma om ett fjärran land

som orsakullan hade som ett spörsmål denna vecka men eftersom jag inte är så mycket för fjärran länder berättar jag hellre om schweiz å österrike som är två absoluta favoriter jag besökt å kan tänka mig besöka igen fast . . .
utsikterna för en återresa till någon av dessa destinationer är minst sagt vaga ty med den pension en annan ser fram emot (not!) så är nog säffle mer realistisk . . .
ett annat spörsmål var att berätta om ett spel å där måste jag nämna mitt favoritspel från fornstora speldagar nämligen rappakalja där man kan luras å ljuga å narras å (faktiskt) nästan skratta ihjäl sig det är i alla fall min erfarenhet ty aldrig sedan den tiden har jag varit med om att flera medspelare fått ont i magen legat på golvet m.m. . . .
mys ordentligt nu

p u s s 









Kommentarer

  1. Man kan ha roligt på hemmaplan. Man behöver inte resa till andra sidan jordklotet. Schweiz och Österrike gillade jag för vintersportens och matens skull. Utförsåkning i Schweiz liksom i Frankrike är WOW. Konstigt nog trivdes jag aldrig på österrikisk snö som skildes i konsistens. Med våran usla krona-kurs är det nuförtiden svindyrt i alperna. Ja, är för gammal hursomhelst;-)
    Du borde väl få en hyfsad pension. Du har ju jobbat hela ditt liv, precis som jag. Det är så märkligt och jag förstår det inte att alla klaga över det orange kuvertets innehåll, mest kvinnor av förklarliga skäl, men nu även du...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja....för det första har jag bott i Tyskland å får något litet därifrån, men sen har jag några års studier i Sverige så "hela livet" stämmer inte riktigt in på mig. Dessutom skiljer det säkert en del vad folk menar med "hyfsad" pension, vi har t.ex. aldrig haft privat pensionssparande.....

      Radera
  2. Ja kuvertet kommer nog inom snar framtid här med... inga lyyysande siffror nej. Flera medspelare fått ont i magen legat på golvet känns igen :) Vi försökte jul att introducera ett nytt spel med min mindre broder och svägerska, dock inte detta men vet du vad hon sa: Jävla skit spel. Nu sover facit så jag kan inte ens antyda namnet på det spelet (återkommer) Vi sköter om oss på bästa sätt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha....gillar benämningen av din hustru....."facit"......

      Radera
  3. Det spelet har jag hört mycket om men aldrig spelat.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR