VÄNNER ÄRO OBETALBARA

tysk grönsakslunch blidde det den dag som idag är när min gode tyske vän helmi bjöd till å in

strålande idé att återuppliva å leva hans gamla barndomsminnen där grönkålen växte i hemmets trädgård å åts i tid å otid

mycket trevlig bekantskap mina smaklökar fick göra å nästa gång blir det min tur att skaka fram en deutsch smakupplevelse som luktar å smakar lehmanns barndom
å inte nog med denna glädjens tilldragelse nä jag fick även på morgonen träffa en gammal kollega i simhallen där jag just avslutat mina rundor å han skulle påbörjar sina dito alltid lika kul å prata idrott å annat med denne godhjärtade man som lockar fram både ett å annat skratt
det ska va gött å leva


Kommentarer

  1. Inte världens bästa fröjd för ögat skulle jag säga, men du kunde ju blunda och njuta. Den rätten minns jag inte alls att jag någonsin åt under mina drygt 6 år i München. Men det är kanske en lokal specialitet. Köttet - kassler(?) däremot såg väldigt tilltalande ut:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis....Bayern är ju känd för så mkt annat i matväg...

      Radera
  2. Du har lite ess rockärmen :) Jag har lite konstiga smaker just nu, men har ju hela apoteket i mig ang antibiotika.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du kan smaka som vanligt snart igen, det måste vara plågsamt när man är en sån finsmakare som du...

      Radera
  3. Grattis på hockeytävlingen, den som gör flest mål vinner alltid :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR