INGEN RÖK UTAN ELD

 å inget slut på mina språkgrodor från arkivet

om någon blivit utsatt för näthat hade jag förklarat att det finns vissa människor som själv inte har bar i livet

å då blir det så eller?!?!? jag har aldrig haft bar har ingen bar nu å kommer aldrig att ha en bar men att det skulle vara en tröst för de som blivit utsatta för näthat?nja jag vet inte

att de flesta "nyanlända" eller vad de nuförtiden enligt politisk korrekthet kallas för har besökt (?) "sfi" alltså "svenska för invandrare" (det kan väl knappast vara nån politisk korrekt formulering?!?) vet man ju däremot är det en nyhet att någon läst på 
sfe
dessvärre har vederbörande inte angett nationalitet eller annan förklaring vad "e" står för så det kan ju betyda allt från
"svenska för engelsmän eremiter enhörningar enstöringar" till "svenska för enarmade enbenta"  eller rentav "svenska för enfaldiga" där den sistnämnda varianten tilltalar mig ty jag anser den vara tämligen passande i sammanhanget . . .
p u s s 


Kommentarer

  1. Det både händer och fötter som man brukar säga på min födelseort. Fotona är magiska !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack....ibland blir bilder bättre än vad man först tror....

      Radera
  2. Håller med Karin - bilderna är magnifika:-) Och grodorna riktigt roliga. Som alltid:-) Va' rädd om din leverantör!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR