KÄRLEK . . .

 love . . . liebe är temat för denna veckas selfie without a stick as i also call it

ämnet är så omfattande att man skulle kunna ägna resten av livet åt att skriva om det tur då att klimakteriehäxan valt några områden att ägna sig åt

kärleksfilm
love actually ser vi varje år inte bara för att det är en feelgood film utan även för att den visar så många olika sidor av kärlek
kärlekslåt
ojojoj så svårt finns ju oändligt många men jag väljer väl the rose (här & där) som vi hade på vårt bröllop å som jag sjöng med egen engelsk omgjord text på en väns bröllop å med egen svensk text på bästa dotterns bröllop
kärlek till barn
tror att det är den absolut starkaste kärleken en människa kan känna mår inte ens barn bra lider man hemskt som förälder . . .  jag skulle utan några som helst betänkligheter ge mitt liv för min älskade dotter när som helst om så krävdes
kärleksbok
den unge werthers lidanden av goethe är en klassiker jag läst flera gånger å även använt som underlag för en uppsats på universitetet men även hjärtats oro av stefan zweig som jag läst upprepade gånger på både svenska å tyska är en upplevelse utöver det vanliga i att beskriva hur kärlek kan se ut
kärleksmat
ja det kan väl vara vad som helst som den jag älskar tycker om annars får jag väl vara så idéfattig å säga (skriva) räkor å några goda ostar
kärleksdryck
samma som ovan men tyvärr har jag inget förslag.....jo förresten kanske ett glas rödvin eller en baileys irish cream eller varm choklad med en klick grädde











Kommentarer

  1. wow, sjöng du å¨eget bröllop, fint. Min man har faktiskt spelat saxofon för mig, mest hemma men på vår trettioårs bröllopsdag spelade han en kärlekslåt på Nidingen, inför barn och barnbarn.
    Goethe skriver vackert även om kärlek, men lyckliga slut inte inne då.
    Vi är ostomaner så lite goda ostar och ett glas rött kan det bli en måndagkväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä inte kan man beskylla Goethe för att vara muntergök...."Werther" utlöste ju en självmordsepidemi....

      Radera
  2. Som du säger så är kärlek ett stort begrepp. Det kan t.o.m. vara ost och vin! Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Kan inte säga att jag är överraskad här;-) Vad jag menar är att jag inte ens känner igen varken filmen, låten eller boken. Då jag inte har några barn känner jag inte igen mig i ditt svar heller. Räkor och rödvin tål jag inte, men de goda ostarna delar jag gärna med dig. Bailey's var min svärmors älsklingsdrink...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, just här skiljde sig våra vägar... ;)

      Radera
  4. Varm choklad med grädde - DET var länge sen, så gott! Visst är alternativen jättemånga när man letar kärleksbevis på de här sex punkterna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi drack faktiskt varm choklad på kvällen sen....

      Radera
  5. Baileys shottade jag jämt på krogen som artonåring. Blev så besviken de gånger som de lagt i is. Det passade inte tyckte jag. Ja tack till den varma chokladen. Vad fint att du sjöng på din dotters bröllop.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan fortfarande tycka att Baileys med is är gott!

      Radera
  6. The Rose får man ju ståpäls av, så fin låt! Och visst är kärleken till barnen den största. jag har redan hunnit komma till barnbarn och barnbarnsbarn och där gäller detsamma! Räkor är aldrig fel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att även du gillar ståpälslåten! Grattis till barnbarn & barnbarnsbarn, vilken lycka det måste vara!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR