LÄST LÄST LÄST

jaha då var det dags igen för lite boktips om nu nån är intresserad . . .

ovanstående är andra delen i historien om paret som flyttar från tyskland till sverige denna gång skriven av både honan å hanen å därmed två synvinklar på de diverse spörsmål som dyker upp inför bröllop å annat . . . 
det som fascinerar mest är dock de observationer man gör över det "typiskt" svenska typ vårdköer andra köer rojalismen älghorn m.m. eller annat som en tysk kan få bekymmer med i sverige så för mig är det stor igenkänningsfaktor å många goda skratt
denna helt okända bok tyckte min svägerska att jag skulle läsa å det ångrar jag inte beskrivningarna av de dagliga vedermödorna i ett fattigt sverige går under huden framförallt hur författaren beskriver hungern å de försök man gör för att stilla den med allt utom vanlig mat . . . har faktiskt aldrig läst en så gripande å skrämmande beskrivning inte ens i utvandrarna av moberg . . . kanske att just dessa beskrivningar blir aningen för mycket i längden boken kunde varit 50-100 sidor kortare men annars en av de bättre jag läst
en av våra största skådisar finns ju inte längre bland oss å det här är ingen biografi i vanlig mening utan mer inblickar ur hans liv som blivande å färdig skådespelare som ger en intressant å skrämmande inblick i skådespelarvärlden


Kommentarer

  1. Michael Nyqvists bok skulle jag kunna tänka mig att läsa, men jag är nog alltför insnöad på deckare;-)
    Undertiteln på första boken påminde om filmen "Fyra bröllop och en begravning" med Hugh Grant från 1994.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den associationen har man nog räknat med.... ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR