SIKTA MOT TOPPEN

har undertecknad egentligen aldrig gjort dock har intentionen att alltid göra sitt bästa å förhoppningsvis även skillnad varit en drivkraft i mitt ?-åriga yrkesliv så idag kan jag bara inte bortse från carita:s glada måndag . . . 

först ringde två av mina gamla elever i fredags när de var på väg hem från ett elevutbyte i hannover/tyskland . . . de kom att tänka på mig . . . ja stackars krakar har de inte roligare än så....men en tyskalärare i ganska mogen ungdom fick sig en liten glädjeskjuts uti i sin gråa förkylningsvardag
när jag sen kom tillbaka till jobbet i morse efter över en veckas förkylningsuppehåll hade jag nedanstående mejl i min inkorg som rektorn vidarebefordrat till mig

Hej Fredrik Retelius! 

Vi är så glada att meddela att er lärare Christian har blivit nominerad av skolans elever till Lärargalan 2024!

Om du vill läsa mer om nomineringsprocessen och om stiftelsen, kan du besöka larargalan.se. Du kan även följa årets nomineringsprocess i våra sociala medier:

Instagram: https://www.instagram.com/larargalan/

Facebook: https://www.facebook.com/larargalan

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/lrargalan/

TikTok: https://www.tiktok.com/@larargalan

Vid frågor kontakta oss på info@larargalan.se eller besök larargalan.se.

Önskar er en fin dag!

Beata Kull

Grundare av Stiftelsen Lärargalan

nu är det ju endast en nominering å mer än så lär det nog inte bli för en överåldrig den utdöende arten tyskalärare tillhörande nästan flintskallig lärokraft

m e n

att bli nominerad av sina elever . . . 

det verkar i alla fall som om jag kommer att avsluta mitt ?-åriga yrkesliv på topp

tack å kram



Kommentarer

  1. WOW!!! Fantastiskt och STORT GRATTIS till den nomineringen. Den kan du vara mäkta stolt över tycker jag. Extra kul att bli nominerad i din ålder. Du är då ingen gammal stofil!!! Är riktigt impad av dig!!! Ett perfekt bidrag till "Glad måndag":-)

    PS. Den slipsen gillar jag skarpt:-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack å åter tack.....klart man blir både glad å stolt ....om det nu inte var nåt tryckfel... ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR