SKYLTSÖNDAG #458

bp:s roliga skyltsöndag bara rullar på söndag efter söndag efter söndag efter söndag efter . . . . .

även bortglömde alternativt uttjänade skyltar är trots allt skyltar

ovanstående måltidsdryck avnjutes gärna blandat med lite mineralvatten det blir både bubbligt å mindre syrligt å varar längre dessutom

long time no beer men den här fick duga igår ganska god dock  i n g e t  skum

- - - - - 

sista skylten har nu suttit där utanför skolan/fritids i flera månader de dära lössen måste ju vara permanenta hyresgäster . . .

ha en skön söndag

p u s s 










Kommentarer

  1. Helt rätt en bortglömd skylt är är en skylt, men den ser lika överkörd ut som mitt hockeylag igår. Äppelkanelen ska allt provas, jag är inne i en saftperiod nu :) Pripps Blå vilken fantastiskt dryck. Permanenta hyresgäster måste vara roligaste idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt, smaken var det inget fel på, men en öl utan skum?!? Nä det är skumt.....

      Radera
  2. Härliga skyltar du hittat! :) Även att bortglömda skyltar kommer fram när det töar ute, även att den ligger ner så syns den verkligen nu i alla fall!
    Drycken Äppel/kanel - Kanske smakar den mer som äppelkaka? haha.. (Syftar på Drycken med Semla i sin smak) Men hur som hellst föredrar jag Päron eller något annat gott!! :) Pripps Blå slinker ner för Öl är gott! :)

    Skylten på Skolan/förskolan är nog en permanent skylt gissar jag på.. Mest för att uppmärksamma dessa kryp..

    Trevlig söndag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, som om de dära krypen behöver uppmärksamhet....

      Radera
  3. Löss kan man verkligen vara utan ... men den där musten är säkerligen supergod!

    SvaraRadera
  4. Lössen hoppar jag men musten tar jag gärna och smakar på och tar också upp den stackars bortglömda skylten...Lite glad blir den väl?
    Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  5. Skylt som skylt - dessutom visar bilden att snön tinat bort bra även hos dig i Örebro;-)
    Hoppar över din alkoholfria blandning och går rakt på ölen. Pripps och Spendrups - visst blir man aningen nostalgisk här, åtminstone blir jag det. Kommer du ihåg tiden där man beställde "en stor stark" när man gick på krogen. I 90 procent av fallen fick man en Pripps.
    Gillar du öl utan skum? Det gör inte jag. Jag vill ha minst en centimeter vit skum i ölglaset.

    Tusen tack för att du skyltar, länkar och ofta introducerar nya ölsorter. Uppskattas:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr har jag inga minnen av "stora starka", då jag tillbringat mina "ute å festa dagarna" mestadels i Berlin, men öl utan skum gillar jag inte, det är nåt skumt med dem... ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR