TÅRAR

 är denna veckas tema i klimakteriehäxans bloggutmaning selfie

den boken fick mig att gråta
klas ingessons självbiografi det är bara lite cancer där i slutet brast det han var en av mina absoluta favoritfotbollsspelare genom alla tider vilken kämpe å förebild
den filmen fick mig att gråta
det är nog flera men jag brukar alltid fälla en tår till love actually där bäste vännen gift sig med en killes stora kärlek å han vid dörren tar farväl av henne via stora plakat han gjort
den nyheten fick mig att gråta
det är väl först å främst på det personliga planet när en närstående lämnat jordelivet men jag fällde säkert en tår vid estonia katastrofen också
den sporthändelsen fick mig att gråta
även här har jag svårt att välja (minnas?) så jag säger ståhls sista diskuskast i vm senast vilken prestation eller varför inte hyllningen av börje salming på idrottsgalan eller i toronto
den låten fick mig att gråta
born to be with you med dave edmunds som jag hörde första gången för nåt år sen det är nåt magiskt (mystiskt) med tonföljden där som trycker på mina tårkanalar 
den kaffetåren är den bästa
en riktigt fin liten espresso efter en mycket god å vällagad finmiddag


 




Kommentarer

  1. Intressanta svar. Ingesson - så värd att hylla, precis som Salming. Låten du nämner minns jag inte att jag hört? "Love actually" har jag nog mer skrattat än gråtit åt, tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, den filmen har ju allt.......hade aldrig hört låten heller den bara dök upp å försatte mig i nån slags djup melankoli å vemod....lyssna själv å avgör.

      Radera
  2. Håller helt med dig om Ingesson och Salming samt Daniel Ståhl. Gillade Ingessons sätt att spela fotboll. Inga krusiduller och finlir. Bara kämpa, förstöra för motståndaren och aldrig ge upp. Har faktiskt inte läst hans självbiografi, men sätter upp den på listan. Tack för tipset:-)
    Espresso med en skvätt mjölk i kallas för cortado. Den uppskattar jag ungefär lika mycket som du gillar en renodlad espresso;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du beskriver Klasse precis som jag såg han...tysken Schweinsteiger var nåt liknande...saknar sådana spelare nu för tiden :(

      Radera
  3. Vi har valt samma sportminne, Daniel Ståhls segerintervju fick tårarna att forsa, det gjorde de på honom också. Jag ser få filmer, men läser desto fler böcker som jag gråter till. Oftast handlar det då om djur och natur, mer sällan några kärlekshistorier eller stora tragedier. Vi far så illa med vår jord så det kan man börja störtgråta över

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig till 110%.....vi msk misshandlar naturen å oss själva.....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR