TOKSAM*

lokförare åke rattar tåget å jag har tagit plats i min lilla kupé å packat ned mitt bidrag till dagens tema maskot alltså en figur eller sak som man kan bära med sig å som anses bringa lycka

jag lägger upp mops som funnits i min ägo i dryga 55 år typ 
både naken å klädd men i båda fallen bra sleten å kantstödd å sydd men att den lilla rackaren gynnaren ska ha varit en maskot i ordets rätta bemärkelse kan jag dessvärre inte påstå ingen lyckobringare här inte å han har heller inte följt med på alla mina vägar såsom fotbollsmatcher prov i skolanå dylikt
*toksam
blir det om man läser maskot bakifrån kanske ett ord man skulle kunna införa med tanke på att man kan vara 
känslosam
lyckosam
varsam
m.m.
själv känner jag mig väldigt
toksam
ganska ofta

t r e v l i g   h e l g



Kommentarer

  1. Jag hade också en gammal nalle, men den finns inte kvar längre, men minnet av min Margareta kommer nog att följa mig livet ut.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd....jag ångrar att jag gjort mig av med en del gamla leksaker...fast...minnet av Margareta har du ju livet ut oavsett å det väger ju tyngst!

      Radera
  2. Men så vacker och söta mops du visar upp, den har gått igenom mycket. Toksam var ett nytt ord för en Alnöbo ;) Tack for bidraget och länken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig mej, men man kan alltid utöka sitt ordförråd med egna påhittade ord...

      Radera
  3. Den nallen måste du/någon verkligen älskat, så sliten han ser ut. Tycker mycket om honom, och hans virkade(?) morgonrock är så gullig. Tycker dock inte att han ser ut som en mops. Varken nos eller mun är rätt för namnet;-)
    Eloge till toksam-tänket. Toksam finns faktiskt i olika utföranden - på riktigt alltså. Kolla!

    PS. Jag har också mina två nallar kvar. De är lika gamla som jag och är väl undanstoppade i ett skåp;-) DS.

    SvaraRadera
  4. Vilken trevlig nalle du visar upp, det syns att din Mops fått vara med mycket och länge! Härligt med nya ord som dyker upp med.. Väldigt fyndigt måste jag säga! :)

    Trevlig helg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar tackar.....kom på det "fyndiga" när jag först inte visste vad jag skulle skriva....

      Radera
  5. En välanvänd Toksam. Så bra tänkt där...att svänga på ordet maskot. Fyndigt! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Vilken jättefin maskot, man kan se att han har några år på nacken! Fantastiskt att du lyckats bevara honom så länge

    SvaraRadera
    Svar
    1. De senaste åren har den fått "vila i frid" i nattygslådan....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR