LÄST LÄST LÄST

jaha då har man än en gång avverkat några alster . . .

ovanstående läste jag om å måste säga att det var en trevlig läsupplevelse vad gäller
prosan stilen språket fick faktiskt mersmak vad gäller Knausgård trots att dryga 740
sidor verkar i mastigaste laget men uppdelningen i tre kapitel tillika episoder/tidspann gjorde att det aldrig blev övermäktigt
ämnet då . . . 
jo en 30-årig lärare förälskar sig i en 14-årig elev å vice versa vilket naturligtvis leder till att man "delar säng" en natt alltså mycket kontroversiellt men väldigt subtilt berättat med inlevelse å känsla å ånger å hjälplöshet . . .
bäst är stycket där han beskriver huvudpersonens trevande å misslyckade upptäckter av kärlek i tonåre  en makalöst autentisk känsla han lyckas förmedla
sämre är däremot de utdragna recensioner å analyser av diverse litterära å filosofiska verk som exempelvis joyces "ulysses" men som helhet mycket läsvärd om man har tid å intresse . . . 
Hellsten skriver om hur man bör leva här å nu för att må bra å pekar på det viktiga i att bli medveten om sitt ego å varför man är som man är
nedanstående är andra boken av nobelpristagaren müller som jag läst å som vanligt håller sig min entusiasm i gränser . . . 
det finns väl ett å annat i den här berättelsen om en pojkes/mans tid i ett ryskt fångläger som både innehålls- å språkmässigt är bra men i stort sett är det som vanligt med många av nobelpristagare . . . 
gäsp det går över mitt huvud det mesta . . .
trevligt fredagsmys önskas

p u s s 


 

Kommentarer

  1. Vad gäller nobelpristagares böcker kan jag bara hålla med dig. Kausgård - försökte mig på "Min kamp" för ett antal år sedan. Boken va ju hur upphaussad som helst. Jag gav upp efter hundra sidor. Inte my cup of tea. Men när jag läser din beskrivning tänker jag helt osökt på Emmanuel Macron och hans 25 år äldre fru som en gång i tiden var hans lärare. Egentligen gillar jag sådana "solskenshistorier".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra....kärleken har ju inga gränser egentligen, även om vissa kärleksförhållande fördöms.....

      Radera
  2. Me again: Tycker absolut att du ska delta i Elisas "Fem en fredag". Hon är skärpt den tjejen. Jobbar på Regeringskansliet om du är intresserad. Så nästa fredag är det din tur att testa även den utmaningen. Jag menar som pensionär(?) tackar åtminstone jag för alla teman som finns som jag kan delta i med glädje.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, får väl försöka ta mig tid.....en annan är ju dock "jobbenär" så min tid å energi är aningen mer begränsad..... ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR