SÅ ÄLSKADE

 G U D 

världen att han utgav sin enfödde Son för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv 

Joh.3:16

så säger den heliga skriften å det är grunden för att vi än idag firar påsk så
gläd dig 
för 
han är uppstånden
å 
lever än idag
johan glans har en lite annorlunda men dock fullt rimlig (?) förklaring 
här
nåväl å hursomhelst
varför hur när å med vem du än firar (eller inte firar) denna påskhelg 
så önskar jag dig några fridfulla fina dagar i lugn å ro 
med god mat å dryck 
tillsammans med nära å kära eller allena i din stilla tysta vrå

p u s s 

(i påsk)

Kommentarer

  1. Tack! Jag önskar dig detsamma, med god mat, dryck och att få vara med dem du är när och kär med! Så gör jag också, är tillsammans med Uffe och tänker ta det lugnt. Johan Glans lyckades jag inte komma åt men ska försöka på annat sätt. Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är värt att söka på "Youtube"...helt galet!

      Radera
  2. Önskar dig och din fru också en riktigt Glad Påsk!
    I år är det flera bloggare som "grottat ned sig" i historien kring Påsk. Bra att bli påmind, för sånt är jag otroligt dålig på. Men visst återuppstod Jesus först på Påskdagen, eller...

    PS- Länken till Johan Glans fungerar inte. Men det gör kanske inte så mycket, då jag inte ens vet vem det är;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jesus uppstod på påskdagen, helt rätt å Johan Glans får du ta fram på Youtube, det är värt en titt...lovar!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR