SKA MAN INTE VA` GLAD PÅ . . .

 

. . . en solig måndag? nja i princip kan man väl vara glad vilken måndag som helst å inte bara måndagar förresten man skulle ju kunna utöka glädjen till att gälla vilken dag som helst finns ju om man ser sig omkring en hel del att vara tacksam för

jag är tacksam att jag har en del tysk matkultur i mig å med mig å därutöver en tysk vän som delar denna min kulinariska lust så att vi växelvis bjuder varandra på något äkta 
deutsches essen som exempelvis
saure klops eller königsberger klopse 
om man vill använda den finare benämningen av ovanstående läckerhet
jag är även tacksam för att jag än så länge inte är riktigt redo för nedanstående förening
men det lär väl inte dröja så länge till . . .
glad måndag

p u s s 




Kommentarer

  1. Königsberger klopse har jag ätit i München. Riktigt goda tycker jag. Skoj att du och en kompis håller matlagningskurser för varandra. Egentligen är ju Tyskland inte direkt känd för sin matkultur som till exempel Frankrike och Italien. Den sistnämnda tillhör inte till mina favon, den är totalt överreklamerad enligt mig.
    Nej, vi har inte kommit till Alzheimer M än. Hittills kanske till S-varianten;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fattar inte riktigt det sista där med "M" å "S".......vad gäller mat har vi nog inte samma smak å åsikter.... ;)

      Radera
  2. Jag har ätit ganska många olika tyska rätter men Königsberger klopse har jag missat.
    Ska leta fram ett recept och se om det kanske blir tyskt här hos oss en dag också, mitt i allt. Ansjovis finns redan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, sånt gillar vi! Kör hårt å hör av dig vad du tyckte sen .....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR