SKYLTSÖNDAG #460

 ännu en gång dags för en nolla på slutet i bp:s härliga bloggtema å undertecknad fångade lite skyltar i bostadsområdet där vi först bodde när vi kom till örebro 1996 å där bästa makan tjänar sina slantar på "dagis"

brickebacken heter det å ni som ser detaljer (heja bp!) uppmärksammar säkert att det finns några fler skylta längre bort . . .
här är det nån som sprider sitt politiska engagemang
ovanstående är (för en gångs skull) både kul å nydanande vad gäller genren "varning för barn"
- - - - - 
sist ut idag är undertexten på ett nyhetsinslag på tv där man  än en gång (huuuu så tjatigt) kommenterat sveriges natointräde å man fattar nu varför det var så mycket strul . . . 
ja se ungar . . .

p u s s 


Kommentarer

  1. Det politiska spelet ja... vet den vänstra handen vad den högra gör tro? Där barn leker ska man alltid ta det lugnt. Såg du aktivisterna på upploppet på Wasan idag? Se där du fick in bästa makan och jag in facit :) Dom är ju kändisar nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack....finns ingen politiker som vet vad den sysslar med........såg "idioterna" på sporten...bedrövligt!

      Radera
  2. Ska jag skratta eller gråta åt sista bilden???? Fattar inte hur så många idiotfel slipper igenom ... det är ändå rätt många personer inblandade innan det skrivna kommer ut i rutan, och jag vill ju så gärna tro att alla är läskunniga. Suck.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, ibland undrar man verkligen hur det är ställt..... ;)

      Radera
  3. Haaha, för sista bilden. Jag skrattar, ids inte gråta. Fint att ungarna har fått rösträtt, eller var det Ungern? Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Håller med Karin och sista kommentaren. Bästa skylten den här veckan om du frågar mig, vilket du troligen inte gör:-)))))))

    Så himla kul att du gillar min Skyltsöndag och deltar varje Söndag. Det är jag både väldigt tacksam och glad för:-)

    Japp, jag är bra på att se detaljer som ingen annan ser, och det har du uppmärksammat;-)

    Sedan gillar jag ÖBOS skylt, men det där med särskrivning verkar inte vara deras styrka om man säger så;-)

    Tusen tack för att du skyltar och länkar:-) KRAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, så roligt att man kan glädja sina medbloggare.......Kram till dej med!

      Radera
  5. första skylten visar väl en kontroll på en orienteringsrunda eller liknande. Vem vill veta om du är kommunist tro? Och sista är ju ett riktigt bra skämt! Ha en trevlig marsvecka hälsar ho finnkäringen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

KNUT

JAG ÄR ETT FÖREDÖME