SKYLTSÖNDAG #462

 örebro söndag 17/3 å väderguden vet inte riktigt vilket ben han/hon ska stå på snö minusgrader å härligt solsken med other words lite av varje å så bp:s skyltsöndag på det där undertecknad bjuder på foton från jönköping

vad mer kan en människa begära . . . bästa makan tyckte dock att vi   

i n t e  

skulle satsa på soppa vilket undertecknad ändå tyckte var ett prisvärt alternativ så det fick bli andra matetablissemang i n ärheten

gillar varken deras tv-reklam eller själva "butiken" men skyltarna gör sig bra här i skyltsöndagen
sista skylten från den vackra småländska staden vid vättern tycker är coolast denna vecka . . . kan man ha bättre/tydligare namn på en skoaffär?!?
avslutar med ett tyskt fynd from the net

"privatskylt läsning förbjuden"
😂😂😂
ha en skön söndag

p u s s 


Kommentarer

  1. Ja, vad behöver man mera än soppa, tvål och frälsning? Smart och enkelt, rakt på...
    Hur tänkte de i Tyskland egentligen...ser att stupröret är beklätt, bra så att vattnet inte fryser.
    Bra skyltat och Foten sitter bra!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Tänk att du upptäckte stickningen, det missade jag, men har sett nåt liknande här i Sverige med, men minns varken var eller när.... ;)

      Radera
  2. Väldigt fin skyltfångst hos dig, t o m på tyska!!! Den där Normal-kedjan är jag faktiskt lite förtjust i, men tror inte jag sett nån tv-reklam. Hoppas ni fick tvål och frälsning så det räcker ett tag, soppa har ni säkert redan hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha...tack tack, vi har det mesta redan.....men soppa är aldrig fel :)

      Radera
  3. Hahaha! Visst ja, Jönköping ligger ju i bibelbältet och då är det ju självklart att soppa och tvål leder till frälsning:-)))))))
    Normals skyltning ÄLSKAR jag, liksom deras tv-reklam. Visade upp en liknande skylt (den första) också för några månader sedan.
    Foten är ett absolut höjdarnamn för en skoaffär:-)
    Den tyska skylten förstår jag inte riktigt. Vad menas? Men det virkade stupröret får en eloge av mig:-)
    En toppen Skyltsöndag som alltid hos dig. Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som vanligt behövs din detaljsyn.....hade inte märkt det överhuvudtaget, tack snälla! Har sett en del stickbeklädda saker ute i trafiken även här i Sverige, men minns inte när var hur.... ;) Jag har ju skrivit översättningen under bilden "Privatskylt...läsning förbjuden"

      Radera
  4. Va? jag trodde man kunde köpa nya fötter i den affären??? Vilken märklig slogan Frälsis har tagit sig , den har jag inte hört. Tror inte de finns i Falun, har aldrig sett någon skylt eller reklam, däremot har vi Scientologkyrkan i grannskapet. Tro vad du vill är min melodi. Sista skyltan var kuuul!

    SvaraRadera
  5. Det vore nåt....en butik som säljer fötter, kanske nåt å satsa på? :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR