SKYLTSÖNDAG #463

dags igen för bp å hennes enastående söndag med skyltningar av alla de slag

mina 2 första kan ha varit med förut men jag tycker att budskapet är så viktigt å aktuellt att jag gärna lägger upp dem igen de sitter utanför waldorfskolans fritidshem här i skogen mittemot där vi bor

sen var jag tvungen att besöka min hataffär lidl där vänner till oss hittat currywurstsås som jag längtat efter många gånger 
dessvärre var det not much to hang in the christmas tree
när jag ändå vistades där fyndade jag även dessa knödlar som jag dock inte spisat än
får därför återkomma med recension på dem

avslutar med en nyhet hos vår lokala coopbutik . . . 
är ju inget för att ljuga men nog ska jag provsitta den kanske redan nu på tisdag . . .
ha en underbar söndag

p u s s 






Kommentarer

  1. De första två bilderna från Waldorf-skolan tål absolut att upprepas. Björken-skylten är så vackert snickrad tycker jag.
    Lidl har skärpt sig under åren kan jag säga. Från att ha varit en skräpbutik med låga priser så har butiken blivit riktigt bra i många avseenden. Men alla har vi ju olika smak, så...
    Jag brukar köpa pappersprodukter där (hushålls- och toapapper), deras Tiramisú när det är italienska veckor, och efter 7 år i München måste jag medge att jag faktiskt även köpt deras semmelknödel. Äter du knödlarna med en gulasch/kalops och en massa sås, är de helt okej. Men de har ingenting gemensamt med en äkta bayersk semmelknödel. Sedan säljer Lidl även Ayran, den turkiska yoghurtdrinken som jag älskar och aldrig sett hos min lokala ICA.
    Sedan hoppas jag att du hittar en kompis där på ljugarbänken:-)
    Tusen tack för länken och en toppen Skyltsöndag:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att att Lidl-mat inte kan mäta sig med äkta vara, men man kan ju låtsas lite... ;) men vet i dagsläget inte vad det blir till, kanske rödkål, för det har vi kvar sen vet jag inte mer....Alltså i ärlighetens namn, jag mår dåligt av att vistas i Lidls lokaler, det är skabbigt, rörigt, dålig stämning/känsla, stressigt å till råga på allt "ett visst klientel" så att jag är glad när jag kommer därifrån...

      Radera
  2. Snyggt skyltat ... och skylten vid Waldorfskolan är verkligen klockren!
    Nu vet jag inte varför du hatar Lidl, men förmodligen har du dina skäl. Numer en riktigt bra affär, med framför allt alltid fräscha frukt och grönsaksdiskar. Dessutom bra priser ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mår dåligt av att vistas i Lidls lokaler, det är skabbigt, rörigt, dålig stämning/känsla, stressigt å till råga på allt "ett visst klientel" så att jag är glad när jag kommer därifrån...sen bet jag sönder en tand för några år sen pga deras cevapcici, något som de vägrade erkänna å stå för ekonomisk, eftersom jag inte hade kvittot kvar....ja du, vem sparar kvitton från frysvaror?!?

      Radera
  3. Knödeln har jag smakat i tyskland, ätbara men lite stabbiga tyckte jag. Samma anser jag om kroppkakor . Såsen har jag aldrig förut sett, Lidl är duktiga på att erbjuda annorlunda produkter. Jag har tyvärr ingen i närheten, får ta mig till andra sidan stan, men ibland tar jag mig dit när de har finska veckor. Köttpiroger och karelska piroger kan jag inte motstå. Skyltar ja, tänk att ljugarbänken var ledig! Ha en fin vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl därför jag besöker den butikskedjan...för att det ibland finns nåt man inte hittar på andra ställen....riktiga äkta kroppkakor är bland det godaste som finns... ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR