SKYLTSÖNDAG #464

han är uppstånden han är sannerligen uppstånden 

skallar det i kyrkorna landet runt denna påsksöndag

inri 

står för 

Isus Nazareus Rex Iudaeorum 

på swedish 

Jesus från Nazareth Judarnas Konung

å apropå uppstånden så behöver man ju vara död först å vad gäller bp:s skyltsöndag verkar det vara en "odödlig evighetsmaskin" 

å odödlig är säkert ovanstående fotbollslag som har enormt trogna fans å nu har även en av mina elever sällat sig till den digra skaran å prytt sin laptop med ett par tre klistermärken eleverna fick av mig...😮😊😃

en tjänlig bira
2 för 45:- då passar man på finns inget godare snacks.....
å apropå gott så kan jag inte låta bli att skryta med bästa dotterns påskmumsfillibabba
kycklingdammsugare
å påskharar
p u s s 
i
p å s k


Kommentarer

  1. Vad du kan!!! Det är många bloggare i år som "grävt i historien" och förklarat vad Påsk är för nåt, men inri är du nog ensam om att veta vad det betyder. Okej, man kan ju googla såklart;-)
    Jättekul att du raggar fans till Union Berlin, och laget ligger ju i Bundesliga, medan huvudkonkurrenten i Berlin Hertha ligger i ligan under.
    Och vinnarna av dagens skyltar är... dotterns påskkonstverk. Hon är ett geni den tjejen. Man blir så glad när man ser hennes skapelser som faktiskt är väldigt ovanliga. Stor ELOGE till dottern!
    Och stort TACK till dig som skyltar och länkar.
    PS. Ja, odödlig är den kanske Skyltsöndagen. Men när vi nått 500 Skyltsöndagar tror jag nog att jag slutar med gott samvete;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för dina fina ord om dottern, jag sa till henne att hon nog kommer att få beröm när jag lägger ut bilderna....det hoppas jag var ett aprilskämt att du ska lägga ner.... :(

      Radera
  2. Jag har aldrig sett Union Berlin-logon , inte följt en hel fotbollsmatch heller...men väldigt söta påskbakelser har du fotat. Dem vill man ju inte stoppa i munnen utan fortsätta beundra dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med...det är som bästa dotterns julklappar, man vill bara beundra inpackningen utan att öppna....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

SPEGLINGAR