SPEGLINGAR

lokföraren åke har växlat spår från förra veckans destination stolthet till dagens speglingar
i min kupé bjuds det på några foton från fordomdags där första är taget i 08-stan på min 60-årsdag jag älskar att gå runt i gamla hederliga kvarter å njuta av arkitekturen så som den var fordomdags å så som den ska vara . . .
vacker stilig pittoresk 
andra bilden är tagen i en kö (jodå det är sant även om du inte tror det)till en bakluckeloppis för många år sedan
resten av fotona är från en kyrka i göteborg minns dock inte vilken . . .
speglingarna är förevigade via en flygel
å inte för att jag vill skryta men det är nog bland de bästa bilderna jag tagit
önskar eder alla en ljuvlig helg

p.s. för mer speglingar kan du alltid spana in hos lokföraren himself
här där finns fler inlägg från andra bloggare

 

Kommentarer

  1. Jag blev helt betagen av "flygelbilden" . Jag får nästan ordning på den och så tappar jag ordningen igen och igen. Otrolig helt enkel. Alla dina speglingar är jättefina i mitt tycke men den där "flygeln." är så oerhört mycket mera. Du kan med all rätt skryta med den. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack....det är det som är så bra numera man kan fota hej vilt å rätt som det är blir det en fullträff!

      Radera
    2. P.S. de 3 sista är alla speglingar från flygeln...

      Radera
  2. Flygelbilden är verkligen enastående, inte minst för att jag fick titta bra länge på den för att klura ut vad som var vad, inte minst var flygeln var. Fantastiskt fint foto:-)
    Sedan minns jag att du och din fru firade din 60-årsdag på Hotell Norrtull i Vasastan. Jag jobbade ju granne med hotellet då. Och Vasastan har gått om Södermalm och är stadsdelen som alla vill bo i, men få har råd med... Hotell Norrtull gick i konkurs i samband med pandemin. Så synd!
    Ett suveränt bidrag till spegling:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De 3 sista fotona är alla speglingar i flygeln....

      Radera
  3. Me again: Googlade just Hotell Norrtull, och det verkar ha återuppstått under ny regi. Bra där!

    SvaraRadera
  4. Väldigt vackra bilder med speglingar, den med flygeln var utöver det vanliga! Den kan du verkligen vara stolt med! :) Önskar dig en fin helg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar tackar, men alla de 3 sista är speglingar från flygeln...

      Radera
  5. Wow, säger jag bara om bilden som speglar sig i flygeln! Det säger en hel del om hur blank en flygel verkligen är. Riktigt snyggt fångat!

    Znogge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack...Faktiskt är alla de tre sista speglingar från flygeln...

      Radera
  6. Så fina foton på temat spegling och den där flygelbilderna är ju helt magiska!
    Ha en fin helg!
    /Ingrid

    SvaraRadera
  7. Den sista speglingen från kyrkan var så fin! Jag håller på att utforska min nya hemstad Falun, här finns flera gamla stadsdelar och hus, både små trähus och stora pampiga stenhus med torn och tinnar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har varit i Falun . . . finns mycket fint där...

      Radera
  8. De där speglingarna i flygeln är verkligen fantastiska! Instämmer i din faiblesse att promenera i staden, trots att jag egentligen är en "lantlolla", så älskar jag hus som både äger skönhet och en historia.

    SvaraRadera
  9. Verkligen snygga speglingar. Förstår att du är stolt över dem du tog via en flygel. Väldigt läckert ;)
    https://imittandratankerum.wordpress.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack....det är fördelen med dagens fotografi, det är bara å fota på å se hur det blir å så blir det riktigt bra ibland!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .