STOLTHET

åke ångar på å tåget går . . . 

idag är lasset alternativt destinationen som synes i dagens rubrik stolthet ett i jantelagens förlovade land synnerligen underskattat å aningen bortglömt ord som kräver en ganska ansträngande insats av de ännu aktiva gråa celler i undertecknats hjärna

javisst givetvis å utan någon som helst konkurrens är det självklart bästa dottern som pappa är mest stolt över 
att vi som föräldrar lyckats ge så pass mycket kärlek å trygghet å vad mer nu det må ha varit för att hon blev en överallt omtyckt å älskad medvandrare på jordens stormiga oändliga hav kallad livet
som kämpat för att uppnå sina drömmar 
som lyser upp tillvaron för sina medmänniskor
å som fortsätter att göra mamma å pappa stolta
för egen del är jag framförallt stolt över att jag sprang mitt första maratonlopp som 56-åring 2014 sen blev det 2 till samt ett lidingölopp några göreborgsvarv å en massa annat . . .
å till sist så tycker jag att du som läser ska vara stolt för att du är den du är unik å med en massa underbara färdigheter å gåvor som betyder mycket för dina nära å kära




 

Kommentarer

  1. Du är för härlig! Jag blir glad för ditt inlägg och tycker det är bra att du nämner detta med Jantelagens förlovade land. Visst ska man vara stolt över något man klarar av utan att känna att man skryter eller tar i för mycket. Helt klart ska du vara stolt över din dotter, över att du springer maratonlopp etc...
    Kan bara hålla med om de sista orden om stolthet...vi har mycket att känna oss stolta för och över.
    Ha en bra fortsättning på lördagen!

    SvaraRadera
  2. Visst kan du och din fru vara stolta över din fina dotter som förresten är en kopia av sin far!!!
    Du är otrolig stilig som maratonlöpare och långdistanslöpare, speciellt då du började springa/tävla så sent. Bra jobbat där! Hoppas du kan/vill springa många fler lopp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, kul att höra....men stilig...nja..... ;)

      Radera
  3. Du är för underbar Bloggbroder :) Dina ord om stolthet går trakt in i mitt hjärta. Ursäkta att du inte fick någon kommentar igår, en fick rycka ut med rullstolen och dokumentera ett dubbeldop som en fotograf kastat in handduken på i sista sekund. Det var bara att rycka åt sig grejorna och dra iväg med byxan på halvsne ;) Prällen var en pensionerad men en mycket modern kvinna från Alnön och jag fick det utrymme jag ville. Roligaste dopet jag varit på 😊 Hon kom ihåg min stora canvastavla jag hade i kyrka i två månader på Norrskenet också 😊 Därefter vart det hockeytävling hemma hos Lill-Pluttens familj där jag inte varit sedan julaftonen av förstaligaskäl. Därefter vart det tacofödelsedagsmiddag med Pluttens storebror och sedan någon som kallas musiktävling. I säng typ klockan 01. En annan som vaknade 05… PS vi tog också stryk av Oskarshamn veckan DS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack....du är bra snäll du....skulle velat se dig dra iväg i full fräs! :)

      Radera
  4. Vackra och kärleksfulla ord om dottern. Stoltheten lyser tydligt där :)
    Och de avslutande orden visar på ett stort hjärta. Glädjespridare - något att vara stolt över i sig ;)

    https://imittandratankerum.wordpress.com/

    SvaraRadera
  5. Förstår att du känner stolthet att du genomfört maratonlopp! Det är det inte många som klarar av eller ens har en tanke på att träna inför. Att vara stolt över sina avkommor är också fint, det lyser av kärlek till din dotter.

    SvaraRadera
  6. Mycket härlig läsning om din dotter och för att inte tala om din egen Maraton löpning på äldre dagar! Väldigt bra kämpat och detta skall du verkligen vara stolt över! Sådan far sådan dotter brukar man ju säga.. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tackar för de fina orden...ska suga åt mig!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

SÖMN

LJUDLIGT