VÅRTECKEN

 är temat för veckan i klimakteriehäxan

å jag kunde inte låta bli (det är ju ändå påsk snart) att leta fram en vårbild från förra året som ni ser


det är ett självklart vårtecken
vrålande motorcyklar (inget kul), "fincykeln" tas ut (äntligen) grannarna lämnar sina iden (kul) vintergruset sopas undan (i bästa fall innan midsommar)
den blomman är vårens mest efterlängtade
är lite dålig på blommor men vitsippor piggar ju upp å liljekonvaljen är en absolut favvo
det plagget signalerar vår
kepsen för nu behöver inte öronen lika mycket skydd å foppatofflorna som nu kan nyttjas för kortare utflykter typ till soptunnan
den texten om våren är en favorit
här blir det svårt har nog många fler alternativ när det gäller sommar men en sång med "vår" i som jag älskade förr är vårflod av bengt johansson här
min syn på obligatorisk vårstädning
. . . lyser med sin frånvaro om inte regeringen har andra åsikter förstås
så låter våren i mina öron
fågelsång å barnaskratt


Kommentarer

  1. Lyssnat på vårsången, aldrig hört den förut. Himla kul när man läser alla svar så får man många nya upplevelser. Grusupptagning här i Dalarna lär ske före april månads utgång, ja det är ju ett tag till dess, men jag tog lågskor på promenaden in till stan idag och på skuggsidan ligger snö kvar på trottoaren. Bara att ge sig till tåls. Avråder från foppatofflor iaf tidiga morgontimmar innan värmen kommit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ett år fick vi vänta nästan till midsommar innan de tog upp gruset ....ÖBO heter vårt bostadsbolag :(

      Radera
  2. Vrålande motorcyklar - japp. Där väckte du fina minnen hos mig. När min man ställde på sin hoj, då var vägarna grusfria efter vintern och vi styrde alltid kosan mot Vaxholm, alternativt Uppsala för en vårfika. Vissa av han hojar vrålade, andra gjorde det inte. Helt beroende på om det var en "gubbcykel" eller en sporthoj. Jag jobbade ju för Suzuki, och fri lån av olika sprillans nya motorcyklar ingick som löneförmån:-)
    Obligatorisk vårstädning - aldrig i livet. På sin höjd fönsterputs, och knappt det;-) Städning har aldrig varit min/vår grej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med vad gäller motorljud på MC, men kanske lite beroende av föraren också ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR