BLOMMOR

 är temat för klimakteriehäxans bloggutmaning

å även om tanken är att inte ha med bilder kan jag inte låta bli att åtmistone ha med 2 foton på blomster som förgyllar vårt hem just nu...
den snittblomman köper jag
oftast rosor till bästa makan
den vilda blomman plockar jag
helst inga (man blir ju så kladdig) men har på senare år plockat för bästa makans skull som inte kommer ner så långt längre å då blir det mina älsklingsblommor blåklint för det mesta
den blomman satsar jag på i balkonglådan/rabatten
satsar inte så vidare värst det är mest bästa makan som sköter det där med penséer å andra vad de nu heter....själv har jag försökt få igång vallmo med hjälp av fröer/blomster jag haft med mig från skåne men det har varit tji....
den blomman minns jag speciellt för att...
lukten är bara bäst.....luktärtor alltså
det ogräset gillar jag
då behöver man veta vad som klassas som ogräs.....men visst är maskrosen vacker både vad gäller färgen å symboliken (maskrosbarn)
den blomman känner jag extra för
återkommer här till blåklinten som är östergötlands landskapsblomma (å kisa som jag fick komma till som sommarbarn ligger i östergötland) å så tar vi prästkragen som är dito i skåne (därifrån var min sommarmamma å där tillbringade vi många somrar)
se där....det blev lite trots att ämnet skrämde mig lite först...









Kommentarer

  1. Självklart att gamla sommarminnen påverkar blomvalen, som i ditt fall! Underbart att du köper blommor till Makan, hoppas hon uppskattar det efter förtjänst. Det är ju nämligen aldrig fel med en blomma!

    SvaraRadera
  2. Sååå fint du hyllar bästa makan med att ge henne en bukett med rosor och till och med plockar vilda blommor åt henne. Gissar att hon ger dig specifika "ordrar". Det skulle jag behöva om jag skulle plocka blommor åt andra;-)
    Maskrosor och blåklint - där är vi helt överens:-)
    Jättekul att läsa dina svar:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja.....det har faktiskt blivit frivilligt de sista åren, men visst från början var det nog en order...eller jag menar ett önskemål... :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR