BLOMMOR

 åke tillika lokförare (samt stins å konduktör?) ska lotsa tåget fullt av blommor den dag som idag är å själv får jag nog gräva lite i arkivet för att hitta packning till min kupé

se där ja . . . ända från mitt älskade skaunelann kommer dessa blomsterbilder

vallmo i`m lovin` it
att cykla längs fälten i vackra skaunelann gör mig mer eller mindre (mer faktiskt) salig
jag har alltid oerhört svårt att se mig mätt på dessa vyer därav denna mängd av liknande vallmofoton
har tagit hem både fröer å blomster men aldrig lyckats få dem att slå rot men det är väl kanske inte så konstigt 
jag menar
vad är väl gnällbältet mot 
vackra skaunelann
p u s s 












Kommentarer

  1. Vallmo är en oerhört vacker blomma, med den härliga röda färgen. Det kan inte bli för många bilder av det slaget. Har några gånger åkt förbi hela fält med Vallmo, så vackra att man nästan kör av vägen 😅

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde länka till min blogg https://imittandratankerum.wordpress.com/
      Dina inställningar tillåter ju inte att jag skriver in det i kommentarens information ;)

      Radera
    2. Konstigt...men jag kan ju kommentera hos dig nu efter tipset med procenten....
      Håller med, man måste stanna bilen för att kunna njuta i fulla drag!

      Radera
  2. Jag har lyckats vingla till min inloggning till Google, men den ligger tydligen kvar till dig. Nu ger du dig ut på en tussilago tur för bästa makan, då ligger du bra till ;) Trevlig fortsatt lördag och hälsa bästa makan :) Tack för att du klev ombord och visade dina fina valmon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har varit å plockat vitsippor till bästa makan idag.....fattar inte det där med Google..

      Radera
  3. Äsch, nu glömde jag ÅTER att delta i Hoppa på tåget... blombilder har jag haft massor av...
    Men det finns så många utmaningar i Blogglandia - hinner inte med alla.
    Du har fångat vackra blommor. Är det vallmo?

    SvaraRadera
  4. Det här inlägget är nog det bästa du lagt upp, och det säger ju inte så litet. Vallmon i Skåne är något väldigt speciellt och delvis unikt. Och vinklarna du valt att fota blommorna är bara såååååå WOW!!! Sedan är "färgspelet" mellan det ljusbruna sädesfältet och de mjukt röda vallmon så otroligt vackert. Riktigt, riktigt bra jobbat:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig till 100%, det är bland det bästa jag fotat nånsin faktiskt...skulle egentligen fixa nån canvastavla...

      Radera
  5. Vet du ... det här är nog de vackraste vallmobilder jag någonsin sett!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla....är själv oerhört nöjd å tacksam att jag lyckades den gången, det är nog det bästa jag fotat nånsin....

      Radera
  6. Vallmo är min favoritblomma av alla blommor. Kornvallmon som du visar så härliga foton av har jag däremot aldrig lyckats att odla men grannen hade på den tiden då jag bodde på Åland. Här ser man den också nu och då, härligt förvildad och vacker.

    SvaraRadera
  7. Åh, här uppe i Dalarna växer ingen vallmo, den som är så skir och vackert,. Tack för fina foton, njuter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är visst många som gillar dem...

      Radera
  8. Mycket vackra bilder med alla dessa fina Vallmon mot dessa sädesfält! Otroligt vackra vyer med fina vinklar! :) Bra jobbat - Var riktigt stolt över dessa härliga bilder!

    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR