KROGEN

 ja här är det nya fräscha varje vecka tur att det finns folk som klimakteriehäxan som kan hitta på intressanta spörsmål som vi andra kan blogga om så håll tillgodo med mitt bidrag till veckans 

där vi skriver utan att lägga upp bilder vilket inte är så lätt alltid
😀
1
den rätten äter jag aldrig hemma men gärna på krogen
en riktig hederlig rejäl wienerschnitzel det skulle jag aldrig få till lika bra
2
sån är jag som kroggäst
kritisk för betalar jag dyrt ska det var kvalitet dessvärre är jag inte riktigt lika skarp å rak som bloggvännen bp som även kommenterar när det inte är till belåtenhet det är bara när det är väldigt uselt som jag går upp i limningen typ
3
den "importerade" maten är en favorit
deutsche wurst* finns ingen lika bra/god
(*tysk korv)
4
den "etniska" menyn upptäckte jag senast
det senaste är nog indiska köket som vi upptäckte för några år sen
5
favoritpizzan
mamma mia finns det en som heter på vår lokala pizzeria å det är den enda som har både salami å skinka vilket är nästan omöjligt att hitta annars därutöver har den även lök å räkor å champinjoner med andra ord allt som ska finnas på en pizza
6
så tänker jag kring dricks
sen man tog bort det rimliga å rätta att dricksen automatiskt tillföll den som serverar är jag mycket restriktiv det är tillräckligt dyrt ändå å allt med råge inräknat 

p.s.
 måste besöka grekiska kolgrillen snart det var länge sen...

p u s s 



Kommentarer

  1. Wienerschnitzel - skulle aldrig drömma om att försöka göra en hemma, men OJ SÅ GOTT DET ÄR! Kroggästen ska kräva bra käk och god service, annars blir det klagomål! Och på punkt 6 är vi väldigt överens!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där ja......lite lika var vi allt... ;)

      Radera
  2. Har aldrig gett mig in på att panera fisk eller kött. Där måste göras av ett proffs. De flesta amatörer får till det som en soggy gegga. Alltså Christian, du som så stolt säger att du är 3G (grinig, gammal gubbe), borde väl kunna säga ifrån på krogen. Okej, jag medger att jag heller inte gjorde det när jag var ung, men med "stigande" ålder vill jag ha valuta för pengarna. Har ytterst sällan haft anledning att klaga, men när jag väl gjort det fick jag till och med ett tack från kökschefen en gång. H*n tror ju att maten är perfekt när man inte påpekar motsatsen. Tusen tack för länken förresten:-)
    Håller helt med dig att tyska och polska korvar är bäst, men generellt är jag ingen korvätare.
    Så avis jag blir att du har en grekisk kolgrill nära dig. Det hade vi också till strax före pandemin. Den var vårt stamställe. Saknar den verkligen.
    Indisk käk är perfekt under hösen/vintern när det är kallt.
    Jättekul att läsa dina svar:-)
    Förprogrammerade dricks hatar jag. Däremot knappar jag gärna in dricks om servicen har varit "nåt utöver det vanliga". Har förstått att vissa krogar delar "drickspotten" med all personal, andra delar bara bland servicepersonalen. Tycker det sistnämnda låter vettigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där ja, mycket likheter hos oss trots allt... ;) ...jag kan allt ryta ifrån om det är riktigt uselt, men är jag bara halvnöjd är jag dessvärre lite svenskpåverkad å håller käften....men....du eggar mig, så det ska här bli ändring! Hör säkert av mig vid tillfälle....-. ;)

      Radera
    2. P.S. läste att du ändå provade å gillade korv.....bra där, du lär dig! ;)

      Radera
  3. lilla Prag i Göteborg har jag besökt med mina polska vänner, gott men rejäla portioner! Wienerschnitzel blir det för sällan. Den arbetande maken säger att utemat blivit dålig och dyr, han gör egen matlåda varje dag nu.
    Själv äter jag ute med barnbarnen, indiskt med tolvåringen, Butter chicken är favoriten. Pizza äter jag sällan, behöver sällskap, orkar inte äta upp allt själv 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om pizzor, men har man kan ju spara....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR