PICKNICK

 är det som gäller på tågresan som åke tar ut oss på denna lördag å i min lilla kupé har jag det egentligen enda starka minnet från en speciell picknick som sträcker sig så långt tillbaka som till 1989 . . .

det var en gång en mycket ovan å osäker romantiker (?) som hade träffat sin stora kärlek å framtida äkta hälft som jobbade på samma dagis å denna dag hade hon tjänst till senare på eftermiddagen medan onämnd romantiker (?) redan gjort sitt för dagen . . .
med vetskap om att kvinnan i hans liv gillade små utflykter/picknicks tänkte han sörprajsa* henne å gjorde kärleksfullt i ordning en termos med kaffe å tryckte minst lika kärleksfullt ner två små chokladbollar i den minsta av alla tupperware burkar å hämtade i glad förväntan sin blivande maka från arbetet för att ta ut henne på en i hans ögon/värld romantisk picknick till en strand (vill han minnas att det var) å dukade upp . . .
*överraska
. . . sen det året har han fått höra både en å tolv till fyrtionio gånger hur oromantisk denna hans väl förberedda å välmenta överraskningspicknick var . . .

p u s s 

p.s.  denne obotlige (?) romantiker har lärt sig både ett å annat om romantik sen dess . . .



Kommentarer

  1. Men det där lät ju så romantiskt och mysigt, var han kvinnan i ditt liv att klaga på? Jag har varit gift fyra gånger och kan inte påminna mig om att ha blivit bjuden på picknick en endaste gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå.....det ska jag ta upp här hemma vid tillfälle....nja hon klagade väl inte så mycket mest med glimten i ögat.....

      Radera
  2. Det var ett otippat inlägg från dig. Ja, inte inlägget som sådant utan reaktionen av din kommande fru. Tycker det var så sött att bjuda in henne på en picknick med intryckta chokladbollar i en tupperware burk (hahaha). Och då ni fortfarande är ihop efter denna romantiska(???) picknick antar jag att även makan var imponerad - hahaha:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag med....innerst inne var hon nog det!

      Radera
  3. Nog tycker jag det var ganska romantiskt ändå ... jag har aldrig haft så stora krav på livet - och precis som Paula har jag aldrig blivit bjuden på någon picknick :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen så trist....men det är aldrig för sent.... ;)

      Radera
  4. Men hua vilken romantiker det började frodas i dig :) Du vinner picknick tävlingen idag :)

    SvaraRadera
  5. Men det var väl inte så illa ändå och en chokladboll tackar man inte nej till :D

    Ha en fin söndag!

    Znogge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag som inte ens gillade chokladbollar på den tiden.... ;)

      Radera
  6. Hm, det måste hänt något under er picknick som gjorde det oromantiskt för henne, om det nu fanns något att klaga på där. Det låter ju så rart och försiktigt som ett första närmande. Väldigt romantiskt i mina ögon. Placerade du henne bland tistlar och nässlor ... eller? 😅
    Härlig berättelse är det i alla fall 🥰
    https://imittandratankerum.wordpress.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan hända att platsen inte var optimal.... hihi

      Radera
  7. Men kära hjärtans vilken härlig berättelse, det kallar då jag en romantisk picknick i att göra en första träff med din blivande fru. Då jag i min enkelhet inte kräver mycket av någon.. Men en utflykt med picknick till en fin strand är aldrig fel och dessutom bli bjuden på något gott "oavsett vad" - Även om det må vara så att man kanske äter just det man blir bjuden på som en favorit, så en sådan gång bör man kunna bjuda på sig själv och godtroget äta upp det ändå.

    Jag tycker att detta var en bra och romantisk berättelse - kan upplysa att jag har heller aldrig blivit utbjuden på en picknick, det är jag själv som tagit med mig det då man åkt nånstans! ;)
    Men du vann hennes hjärta och tillit verkar det som då ni är gifta? Det kan inte varit så dåligt ändå!?

    Ha nu en fin vecka! :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla.....nä, hon stannade kvar... :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR