POLITIK ! ?

 ja det var då ett tema att komma med av klimakteriehäxan i veckans 

fast egentligen är det inte så långt från förra veckans kosläpp* . . .
*fri för egna tolkningar

har du någonsin varit inne på att satsa på en karriär i politiken
hade en gammal god vän som var politiker han tyckte att jag skulle det men men men det skulle aldrig falla mig in är alldeles för otålig odiplomatisk å pragmatisk för det
vilken aktuell fråga kan få in dig i en politisk diskussion
ingen...det mesta är sagt för min del å inget nytt under solen samhället med alla dess fel å brister vi har nu kunde man ana sig till för länge länge sen.....
har du lätt att bestämma vilket parti du ska rösta på när det blir val
lätt å lätt uteslutningsmetoden brukar funka.....det minst dåliga typ
läser du tidningarnas ledarsidor
på den tiden jag hade papperstidning ja numera finns viktigare saker i livet att ägna sig åt
kan du nämna en politiker, död eller levande, som du saknar i dagens debatt
bert karlsson hade varit kul.....
kommer du att rösta valet till eu-parlamentetsom hålls 9 juni, på parti eller person
nä.....är inte glad i eu-poltiken å alldeles för dåligt insatt



Kommentarer

  1. Hoppsan, du saknar Bert!!! Och Ian också, kanske? Förvisso brände det till om de där två gubbarna, men jag kan inte säga att jag saknar dem ... "Det minst dåliga" är, tyvärr, det som brukar gälla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du förstår vilket drag det skulle bli i debatterna då om Bert var med.....

      Radera
  2. en av svenskarnas hemligaste vrår... efter fyrtio år vet jag fortfarande inte vad maken röstar på. Själv har jag varit aktiv lite lokalt i Göteborg, även nämndeman. Man kan inte klaga på andra om man inte försökt själv, eller hur?
    Självklart ska jag rösta i EU, fortfarande fria val i Sverige, och kvinnor har kämpat att jag ska få rösta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå, det var både kul å udda att du inte har koll på maken..."allt mitt är ditt" heter det väl? :)
      Tycker nog att man kan klaga trots man inte försökt själv....annars kan man ju aldrig klaga ;)

      Radera
  3. jag skulle levt med kronisk migrän om jag försökt mig på en politisk karriär. jag hade aldrig stått ut med allt dealande och jämkande och alla eftergifter som måste göras. det minst dåliga får det bli. ska rösta i EU - valet. men hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, migrän.....men håller med ....det politiska spelet är inget för en annan....

      Radera
  4. Inte helt otippat är vi rätt så överens idag, men du verkar ändå vara era politiskt intresserad än vad jag är. Skrattade gott åt ditt val av Bert Karlsson. Visst rörde han och Wachtmeister om med sitt pari Ny Demokrati.
    Det minst dåliga partiet - ja, som jag skrev, jämfört med andra länder är skillnaden mellan de svenska partierna hårfin (bortsett fån SD), så det kvittar egentligen vem man röstar på. Sedan röstar jag nästan alltid på ett parti i kommunalvalet och ett annat i riksdagsvalet.
    EU-politiken har bara inneburit fördelar för min del, så jag är nöjd. Men jag är inte insatt, så jag röstar inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riksdagsval å kommunalval blir olika helt klart....vilka fördelar med EU för dig tänker du på?

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR