ROLIGA FRÅGOR

är denna fredags tema i elisas fem en fredag 

1
vad kommer att spela mest roll när du är 80
ja du elisa det var ju också en "rolig" (?) fråga.....ponera att jag uppnår denna aktningsvärda ålder (det är ju inte så förskräckligt många år kvar) lär väl hälsa vara viktigast både till ande kropp å själ dessutom vill jag ju naturligtvis ha bästa makan vid min sida å även då att hon är vid god vigör samt att jag fortfarande kan njuta av livet helst med barn å barnbarn

2
har du lånat eller tagit något du sen aldrig lämnat tillbaka
har fortfarande dåligt samvete för att jag i mina ungdoms dagar tog pengar ur mormors börs för att köpa cigaretter å smygröka så totalt meningslöst

3
fixar du saker själv eller låter du nån annan fixa åt dig
helst överlämna jag det med varm hand åt någon annan vad gäller det mesta praktiska/tekniska förutom att packa bilen det är det bara jag som kan.....

4
vad var din favoritleksak som barn
minns inte att jag hade nån speciell utan det var väl mina leksaksbilar speciellt en som hade en liten ratt på taket som man styrde med

5
vilket är det konstigaste djuret
är inte så bevandrad vad gäller djurriket å tycker nog att det finns en mängd konstiga djur jag skulle kunna hitta men jag får väl ta kalkonen där jag brukar säga att gud måste haft en dålig dag när han skapade den....sååååå ful
ha en underbar fredag

p u s s 




Kommentarer

  1. Tycker du att kalkoner är fula? Vid närmare eftertanke måste dom nog vara det, för om man tänker på årets "kanoooon" och årets "kalkon", så låter det ju rimligt;-)
    Det är mycket dumt man gjorde när man var ung, men jag gissar att det hör ungdomen till. Dessutom gissar jag att du lärt dig av misstaget.
    Bilden på den gul-orange rosen är underbar:-) Pussbilden är söt den också:-)

    SvaraRadera
  2. Kalkonen smakar bättre än den ser ut, det kan jag hålla med om. Men jag reagerar då inte på att den skulle vara särskilt o-fager...
    Det är ju toppen att du är proffs på att packa bilen, nu var det längesen jag var bilburen men kan lova att det inte var min uppgift att packa den! Angående 80-årsåldern så har jag en liten plan: att kanske då om tio år få uppleva barnbarnsbarnbarn! Det vore rätt häftigt, o förutsättningar finns om tanten hänger med

    SvaraRadera
    Svar
    1. WOW, ja det skulle verkligen vara fantastiskt, borde vara ganska unikt...hoppas du får uppleva det!!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR