SKYLTSÖNDAG #467

söndag 21/4 lite sol men bra kyligt å självklart ännu en skyltning i bp:s regi

inget märkvärdigt från min sida däremot veckofärskt som de här gröna markeringarna vilka jag uppmärksammade under min promenad till å från simhallen i torsdags

inget en annan fattar men det är tydligen nån lagning/förbättring av asfaltstråken på gång å man får hoppas att de berörda kan tolka "runorna"

nedanstående bil parkerade jämte oss när vi var å veckohandlade å det gjorde vi 

i n t e

i göteborg så varför de stannade på coops parkering i ladugårdsängen örebro är en gåta så god som någon att klura på

men håll med om att brandmannen är bra cool även om den får mig mer att tänka på en gammeldags konstapel

sen måste jag ju bara dela med mig av nedanstående som jag fyndade på facebook nu i veckan så synd att de inte finns kvar men i dessa retrotider kanske det vore på sin plats att återinföra de gamla hederliga burkarna
ha en skön söndag

p u s s 

Kommentarer

  1. Hvergang kommer man ihåg den sista skylten. Underbar är den...och de där gröna siffrorna? Är du säker på att det inte är en liten invasion från yttre rymden som är på gång. Gröna små gubbar?
    Brandmannen är bara bäst, så där såg de också ut en gång i tiden.
    Ha en skön söndag och hoppas solen tittar fram lite grann även hos dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, gröna små gubbar....tänkte inte på det!

      Radera
  2. Ölreklamen har fått anpassa sig lite, i en tid när vi är allt fler som gärna dricker alkoholfri öl ... Den där brandmannen ser verkligen ut som en polis hämtad ur något 40-talssammanhang!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men den skulle passa på alkoholfri med, bara gubbarna är ju roliga...

      Radera
  3. Tuborgs reklam har nog etsat sig fast i varenda hjärna i Skandinavien skulle jag gissa.
    Läste i nån tidning att den gångna vintern har "skapat" så många vägskador (potthål) att Täby Kommun till exempel ber folk att fylla in ett speciellt formulär på deras hemsida. Själva har de ingen personal att följa upp alla skador. Verkar funka okej. Det ser ut som om Örebro kör på samma sätt.
    Brandmannen är så gullig. Vet inte varför, men den påminner mig om "allå, allå hemliga armén". Göteborgs Brandservice verkar hålla kurser och utbildningar i hela Sverige om man får tro deras hemsida.
    En toppen Skyltsöndag, som alltid hos dig:-) Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha....."allå allå".....en av de bästa serierna nånsin, såg färdigt hela kompletta boxen här i höstas.....sååååååååå KUL!

      Radera
  4. Bra skyltat! Brandmannen gillas ... och Tuborgreklamen också. Maken var brandman, men inte för riktigt såå länge sen och ölreklamen minns jag såklart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då hade maken inte så stor mage heller då.... ;)

      Radera
  5. Visst liknar figuren mer en konstapel än en brandman! Min pappa var brandman, i Finland hette de brandsoldater! Aldrig att han hade fixat jobbet med en sådan rund mage, de tränade på gym hela dagarna på stationen när de inte var på utryckning, hihi. Hvergang gillas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den där magen var ju inte så lämplig....brandsoldat var ju ett kul namn också!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR