SKYLTSÖNDAG #468

 tack bp att du varje söndag sammanför oss skyltare det verkar vara en outtömlig skyltskörd i sveriges avlånga land å utsocknes också för den delen vi kan nog hålla på till tidens ände.....

gratis är gott annars hade det inte blivit nån första glass i torsdags....svarade på nån undersökning på preems hemsida å fick som medlem en kupong så det blidde pistage
följande alster är från förra söndagens besök hos en god vän till oss som bor i ett så kallat trygghetsboende
känns onekligen tryggt att ha gatunamn å nummer i trapphusen ifall man skulle bli senil å glömma var man bor.....men varför en skylt upp å ner....är det för de som kryper eller ifall man tappat balansen å ramlat ikull?!? 
damen vi besökte bor i alla fall på första våningen
diverse uppehållsrum kunde haft roligare namn tycker undertecknad....
namnet på den här gamla fina symaskinen med trälock måste man ju bara ha med like it retro....
så smidigt att ha måndagsträffen på en måndag just.....
dagens sista kommer inte från trygghetsboendet utan är taget i hemmets trygga vrå där jag vågade mig på att prova ännu en nyare annorölunda bira med klurigt/finurligt namn....gott var det i alla fall
återstår endast att önska alla en fin söndag

p u s s 

Kommentarer

  1. Trevliga skyltar du bjuder på! Den uppochnervända skylten var ju lite kul

    SvaraRadera
  2. Härliga skyltar och även den upp och nedvända gatuskylten, ja man kan undra varför den är så och om du gissat rätt? Har den inte kommit på rätt plats och rätt vänd så får du kanske höra dig för vad den gör för nytta upp och ned?

    Ha en fin vecka! :) Kram

    SvaraRadera
  3. Tänk, nu lärde kag mig nåt nytt igen - trygghetsboende. Det hade jag aldrig hört talas om. Seniorboende (55+), äldreboende, demensboende kände jag väl till, men inte den boendeformen. Kanske dags att fundera i dessa banor och kolla om Täby har sådana boenden. Nu har jag nåt att göra resten av kvällen - googla trygghetsboende alltså;-)
    Folkungagatan - ja den har vi i Stockholm också, på Söder. En livlig gata med massvis med pubar;-) Men din skylt är mycket finare än den vanliga gatuskylten här.
    Ölen - hahaha! Har nämligen också med en engelsk björn i min Skyltsöndag idag. Och såg du deras hemsida och ölens slogan? "A swinglish layer from Small Land." Kan hända att bryggeriets slogan kan anses vara rolig någonstans... Suck!
    Tusen tack för att du är med och skyltar och länkar varje söndag:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, för en gångs skull fann även jag en detalj.....fast inte förrän jag lade upp fotot... :)

      Radera
  4. Välskyltat! Jag missade en skylt i dag, en som skulle kunna intressera dig som glassvän: Pressbyrån säljer GB:s glassar till halva priset just nu. Mums! (men jag såg skylten från bussen, de blev alltså varken bild eller köp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja så kan det vara ibland, men tänk ändå att man är "skyltinställd" dygnet runt... ;)

      Radera
  5. Du har väl det tryggt därhemma du också, även om du kanske döper ditt hem till något mer personligt än Ekan! Frigga låter i mina öron som namnet på ett skepp men jag kanske tänker på fregatt. Himla vacker är maskinshuven. Vi hade hemma en gammal Singermaskin med handvev! Nu önskar jag en trevlig Valborgshelg, må det bli varmt och gott så man slipper gå för nära brasan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solsken å många plusgrader.....tack detsamma!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

SPEGLINGAR