THE DÅRHUS DIARIES

 har grävt lite i mitt arkiv igen å tror att jag kan roa er med följande språkliga kullerbyttor

 

min syster blev legitimerad till läckrare förra året

läckrare än läckrast jo man tackar henne vill man ju se...å förresten kanske man skulle sökt sånna studier det hade nog inte skadat med mitt utseende...

😂 😂 😂

tack för handen

hade en annan adept skrivit nån gång å jag kollade mina lemmar direkt för inte hade jag väl gett bort kardan inte.....

skulle kunnat vara kalla handen också att jag delade med mig av en sån i vinterkylan....

😂 😂 😂


visst är det väl märkligt hur olika färgerna på samma rosor kan vara beroende vilken vinkel man fotar ifrån....

p u s s 


 

Kommentarer

  1. Det var en intressant iakttagelse med rosorna. Det har jag aldrig tänkt på, för det måste ju gälla andra blommor också, eller!? Nästan ett experiment som är värt att kolla närmare. Bilderna är i alla fall hur fina som helst:-)
    Den legitimerade läckraren är en av de roligaste "grodorna" du lagt upp. Handen var riktigt skoj den också, men jag kan inte komma på/gissa vad skribenten menade egentligen. Tack på förhand kanske...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här med blommorna har jag märkt varenda gång jag fotat hemma.....du kanske tolkar språkgrodan korrekt där, annars är det som sagt omöjligt att gissa ibland...

      Radera
  2. Jag satt här och funderade på vad en läckrare är...legitimerad dessutom. Intressant men jag förstår ju att det handlar om läkare. Ja, fotografering från olika håll kan ändra på det mesta färgmässigt.
    Det kanske är så att alla inte vet vad en karda är eller så visste personen det och ville ha ett lite "språk". Språk och grodor är roligt.
    Ha det bra i snösvängen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack....här har vi iskallt, men som tur inget vitt som legat kvar sen ovädret i förrgår

      Radera
  3. ett litet "finare" språk förstås. Nu blev det en groda från mitt håll också

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

SPEGLINGAR