THE DÅRHUS DIARIES

 en onsdag med i alla fall lite sol emellanåt å äntligen lite riktiga blomster i hemmet 

(för tulpisar är väl inga riktiga blommor väl...)

då kan man väl slå till med lite språkliga fadäser ur mitt snart uttömda arkiv

mittemellankastrull
för min smak lite långt för att vara riktigt användbart men logiskt är det helt klart
O B S 
känsliga läsare varnas för följande mening som i dåtid var synnerligen kul men i nutid nog mera är ytterst skrämmande 
ty
 det är allt för sannolikt att sådan litteratur finns i både vissa invandrares hemländer å i vårt avlånga land

boken innehåller ett antal skjutövningar i stigande svårighetsgrad

på grund av ovanstående kanske inte så roliga utan mer beklagliga språkfadäs (?) väljer jag att avsluta dagens inlägg med en skojig bild from the net
nämen ojsan den kanske inte heller var nåt för känsliga personer bäst vi tar en till
p u s s 





Kommentarer

  1. Mittemellan kastrull säger/tänker jag faktiskt om en kastrull jag har. Och benämningen är klockren och uttrycker precis storleken.
    Ja, den där med skjutövningarna är inte rolig idag, tyvärr. Det är däremot dina två exempel som du har plockat från nätet.
    Nu tv4 och Man City-Real Madrid. Det ska bli spännande att se om City gör en PSG;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr blev det inte nåt "roligt" lag som gick vidare i CL... :(

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR