THE DÅRHUS DIARIES

 dags igen för lite skåpmat ur språkgrodearkivet

kvinnorna väntade på en kompis som är på tandläkaren
vill inte veta är min första tanke jag menar älgskog i tandläkarstolen låter ganska udda....
sågen tillverkad av järn och en mil tjock
det första låter normalt det andra är dock gripit ur luften minst sagt för inte finns det väl så tjocka stammar ens i utländerna....
på slutet av varje kurs ska ofta lärarna förhandla individuella med alla elever om slutbetyg
det här är egentligen inte det minsta kul utan skrämmande verklighet å det gäller inte bara invandrare utan även svenska skolelever . . .
har många gånger undrat hur det skulle se ut inom andra akademiska yrken typ arkitekt läkare farmaceut m.m. m.m. om man som utomstående lekman började förhandla om deras yrkesutövning . . .
bilderna visar våra ärtgroddar som den dag som idag är har hunnit bli bra mycket längre å redan blivit använda som extra krydda på allehanda föda

bjuder avslutningsvis på en kul bild . . . 
 är det vanlig panschisgympa tro
???
p u s s 



Kommentarer

  1. Hahaha! Dessa situps är helt i min smak, men jag måste först skaffa mig en ställbar fåtölj :-)
    Ettan är riktigt roligt och jag tänkte precis som du:-)
    Tvåan - undrar vilket mått eleven syftar på centimeter, meter eller...
    Trean - har noll erfarenhet av skolväsendet nuförtiden. Det finns ju hur många olika (obligatoriska) samtal som helst med och utan föräldrar, men att man kan förhandla om betyg var helt nytt för mig...
    Dina ärtskott lovar gott trots tre plusgrader och regn. Men regn är kanske det de behöver för att gro...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men fuska då inte å köp en stol som regleras elektriskt.... ;)
      P.S. Ärtskotten står på köksbordet...

      Radera
  2. Individuella..., redan det, det borde ju stå individuellt. Att man sedan kan förhandla om slutbetyget är helgalet. Man får det man har förtjänat och måste jobba upp det man inte har klarat av. Ack ja, jag vet inte ens om det är roligt även om det uppstår språkliga grodor, men bäst är det kanske ändå att bara skratta och ta det med en klackspark.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt....precis så tänker jag....nåt roligt måste man ju ha.... :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR