FEM

 jaha då var det dags igen för fredagens fem nya frågor å svar å för att utnyttja temat till fullo är elisas ämne för dagen just fem det blir en tuff utmaning får nog ta synonymordboken till hjälp . . .

1) vilket ord på fem bokstäver beskriver ditt humör idag

tungt 😒 (vemodigt, småsorgset, ledsamt)

2) vilket ord på fem bokstäver beskriver dina planer för helgen

stöka 😓 (med både det ena å det andra typ hemarbete eller beting)

3) vilket ord på fem bokstäver beskriver hur veckan har gått

snabb 😮 (snart har ju terminen gått till ända)

4) vilket ord på fem bokstäver beskriver något som irriterat dig i veckan

bilar 🚗 (alla dessa idioter ute i trafiken som totalt ski... i allt vad regler heter)

5) vilket ord på fem bokstäver beskriver dig själv i veckan

oviss 😬(framtiden pockar på med både flytt å pension inom en snar framtid)


ha en underbar fredag

p u s s 



Kommentarer

  1. Vilken ljuvlig bild:-)
    Ledsen att du har det tungt med tanke på att du ska bli pensionär på riktigt och flytta. Ja, att bli heltidspanschis - det kan du väl skjuta upp några år, speciellt om din gamla kompis på skolan du jobbar nu vill ha dig kvar.
    Att flytta i tid från hus till lägenhet (antar jag) är däremot smart. Klokt att göra det medan man fortfarande kan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din empati.....att flytta till Skövde där bästa dottern bor, innebär dock tyvärr att mitt "toppjobb" här i Örebro troligtvis få avslutas å det är väl mest det som skrämmer..........resten löser sig nog

      Radera
  2. Flytt och pensionär mycket att tänka på där...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där ...nu har han blitt poet också... ;)

      Radera
  3. veckorna tenderar att gå snabbare och snabbare. i maj och juni vill en ju hålla försommaren kvar. pensionera dig inte förrän du måste! om du trivs med ditt arbete och man önskar ha dig kvar. visst är det äppelblom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr hänger flytten ihop med att min trivsamma jobb då är ett minne blott .... å ja, det är äppelblom!

      Radera
  4. Tråkigt att livet känns tungt. Men jag förstår dig, att sluta jobba är nog inte kul. Oroar mig redan för den dag jag måste sluta och om jag får vara frisk så är det minst ett halvdussin år tills dess.
    Ha en fin söndag i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är avhängigt av en eventuell flytt om jag slutar jobba....åtminstone på det jobb jag har idag....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LJUDLIGT

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

MIDSOMMARDAGS