JAG ÄR ETT FÖREDÖME

 nej nej nej no skryting att all det är inte mina egna ord det var en av rektorerna som tyckte det . . . ja å varför då då?

jo för att jag sprang 1 mil i blodomloppet i stekhet värme igår hon var helt enkelt imponerad av en äldre medborgares (gammal mans?) prestation å den äldre medborgaren (gamle mannen?) sög i sig å svävade hemåt . . .

elisas fem en fredag handlar idag om överskott

1 - vad har du haft för mycket av i livet på sistone
ångest å oro inför framtiden faktiskt...flytta...inte flytta...sluta jobba...fortsätta jobba...
2 - vad var droppen som senast fick bägaren att rinna över
den har inte runnit över på bra länge faktiskt så...
3 - hur hanterar du en stressad känsla
ibland med ilska ibland med kolugn
4 - vad går på sparlåga just nu
min löpträning å mitt bokprojekt....skärpning tarvas å utlovas!
5 - hur tar du hand om dig själv
på bästa sätt springa gymma simma läsa tv:a blogga
ha en underbar fredag

p u s s




Kommentarer

  1. Stora beslut kan vara svåra att ta. Så mycket står på spel.

    SvaraRadera
  2. Stort, stort GRATTIS till den bedriften på löparbanan. Är mäkta impad och du är värd allt beröm. Är stolt över dig jag med:-)
    Beslut, beslut, beslut...
    Flytta och flytta - ni är ju två personer och ni verkar inte ha en stor trädgård - so stay put som man säger. Jobba vidare - ja gjorde ju två extra år då min man var yngre än jag och jag tyckte det skulle vara tråkigt hemma. Nu älskade jag ju mitt jobb, det var alltså inget "stort" beslut. Men den stora överraskningen kom ju när jag gick i pension. X tusen kronor extra varje månad tackar åtminstone inte jag nej till. Så om du har roligt på jobbet - fortsätt!

    PS. Helt underbara bilder. Älskar blå himmel som bakgrund:-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack....håller med , blå himmel är en fantastisk bakgrund. Tack för att du är stolt över mig, det värmer hjärtat snälla du!
      Eftersom jobbet ger mig så mycket är det lätt att vara kvar ett tag till......mycket hänger på om bästa makan får ett jobb....

      Radera
  3. Du ska ju vara stolt som en tupp! Det är inte att skryta tycker jag och egentligen förstår jag inte att man inte kan vara lite skrytig om sig själv när man har varit bra på något. Affirmera heter det ju. Jantelagen kan grävas ner...Grattis till blodomloppet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack...du är bra snäll...men håller med om jantelagen, vilket "sossetrams"... :)

      Radera
  4. Jag är också imponerad över din bedrift, då kan du knappast säga att din träning går på sparlåga! Att springa har alltid varit det värsta jag vet, då är det mycket roligare att simma, dansa, eller varför inte bara raska promenader med stavar! Men det är väl tur vi alla kan välja. Vissa flyttar ofta i livet andra mycket sällan. Kan tro att du bott på samma adress länge, därav din tvekan. Själv är jag inne på adress nummer 27 och det vete sjutton om jag är klar än....Det låter spännande med ditt bokprojekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, tack, så snäll du är....men tränat har jag inte mycket, det var väl därför det gick så dåligt....sämsta tiden på milen nånsin.... ;) även jag gillar annat, men fotboll fick jag sluta med å pingis bl.a. är svårt att få till, så det fick bli löpning ....Vi har bott här i 19 år så, visst det gör sitt till...du verkar vara en riktig nomad, spännande....

      Radera
  5. Bra jobbat med löpningen, jag är också imponerad. Kul att du också är med på fem en fredag. Det är svårt att ta beslut kring stora saker.

    SvaraRadera
  6. Låter tufft att vara i ett sådant beslut. Antar att du inte riktigt vet vad du vill?

    SvaraRadera
  7. Skoj att läsa dina svar på veckans Fem en fredag.
    Vilken bedrift att springa i sådan värme som vi haft det. Du var verkligen ett föredöme.

    Ha en fin söndag.

    (https://nouw.com/itismadeby)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

RETRO