KÖKET

 är ämnet för denna veckas bloggutmaning

där vi svarar på klimakteriahäxans 6 fräscha utan att ta bilder till hjälp vilket inte gör ett endaste dugg ty undertecknad har inga foton på hemmets kök
1
den kryddan (förutom salt & peppar) använder jag ofta
det är nog cayennepeppar för att hetta till en del maträtter
2
den kokboken rådfrågar jag ofta
ingen älskar att improvisera å sen finns ju nätet....enda kokboken jag använder då å då är en tysk
3
den köksprylen är jag glad att jag har
har en större tekanna i glas med stor avtagbar sil i mitten
4
den köksprylen använder jag så sällan att jag borde göra mig av med den
mängder av de otaliga tupperware burkar bästa makan har hamstrat
5
det är viktigt för trivseln i mitt kök
bästa makan ordning å reda i skåpen växter i fönstren
6
den prylen gör mitt kök speciellt
definitivt min älskade röda lilla-my-äggklocka


Kommentarer

  1. Men oh, du skulle visat din äggklocka på bild! Cayenne använde jag förut, nu är det chiliflakes som gäller, resultateet är nog detsamma, hetta i maten. Du använder tysk kokbok och jag finsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste ju bevara sin kultur/sina rötter...ska ta ett kort å lägga upp sen.....;)

      Radera
  2. Håller helt och hållet med Paula - Lilla My äggklockan vill jag också se. Den kan du lägga upp senare - typ imorgon, och påpeka att "bilden jag lägger upp har ingenting med inlägget att göra - hahaha:-)
    Tupperware var visst en grj på 1970- och 1980-talet om jag minns rätt. Har aldrig ägt en sådan låda - oooops;-)
    Under mina år i München köpte jag faktiskt också en tysk kokbok (så ambitiös var jag på den tiden) Den står fortfarande i "kokböcker-bokhyllan". Ganska oanvänd måste jag medge, men jag minns att jag faktiskt lagade "spätzle" innan de fanns att köpa hos Lidl;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spätzle har jag däremot aldrig lagat.....å äggklockan kommer senare idag.... ;)

      Radera
  3. Jag kan bara instämma med Paula och BP ... är nyfiken på din äggklocka! Har haft en del Tupperware genom åren och har några saker kvar, fortfarande i bra skick efter mer än 20- 30 år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äggklockan kommer....."tupperware mig väl" för allt plast.... :)

      Radera
  4. Tupperware var nån sorts feber, jag drabbades aldrig, blev aldrig bjuden på Tupperware-party, tror att jag kanske var för ung när det var inne? Prylarna var dyra men höll nog skaplig kvalite, tror jag. Visst vill man improvisera i matlagningen, när jag bjuder på vad jag kallar "kylskåpsstädning" kan det bli lite märkliga kombinationer!
    Äggklockan får du bjuda på vid ett annat tillfälle, kanske`?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äggklockan kommer, ni var många som ville se den.......hållbara är grejorna visserligen, men men .....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

AUTOMAT . . .

HEMMA BÄST