LÄST LÄST LÄST

 nu har det lästs lite igen å denna tysk läste jag om tack å lov en fantastisk pjäs typ antikrigslitteratur men så  ingående å inkännande skrivit han träffar verkligen mitt i prick å man berörs starkt....blir säkert att läsa om nån mer gång

hansen är ju populär men det här är bara en lightvariant av hans mer ingående tv-programm dock borde alla läsa den som inte sett serien


å så en av mina absoluta favoritförfattare å även den har jag läst en gång förut fast det här är litteratur som man kan njuta av flera gånger....vilka personporträtt å vilken berättarteknik jag bara älskar när författare bygger in sig själva i berättelsen typ "nu ska vi för tydlighetens skull berätta lite om orsakerna som lett vår huvudperson så långt..." 

å så har jag då äntligen läst en nobellpristagare igen som jag verkligen kan rekommendera en ingående känslosam berättelse om en engelsk kvinnas liv i apartheitens afrika

p u s s






Kommentarer

  1. Du är så duktig som har så lätt att läsa "gamla" böcker. Förut klarade jag av det utan problem - typ läste alla böcker skrivna av Charles Dickens på 1980-talet, men en dag sa det bara stopp. Den tyska författaren har jag aldrig hört talas om, men Heinrich Böll har jag läst en bok av, men minns inte vilket. Borchert var bara 26 år när han dog läste jag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer, han dog ung, men beundransvärt författarskap måste jag säga att vara så ung å kunna skriva så moget, imponerande! Böll har jag läst med, har nog nån gammal i hyllan som jag ska ta fram så småningom!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN