SKYLTSÖNDAG #471

tro det eller inte men den dag som idag är bjuder bp in till den fyrahundrasjuttioförste skyltsöndagen.....otrooooooligt

skulle visserligen kunna lägga upp dagsfärska bilder men sparar dem till nästa vecka har nämligen några adekvata kvar från veckan som gått såsom den här uppe som är så charmig....heja coop

eftersom undertecknad "yllde får" för ett tag sen måste jag ju hedra bästa dottern med att lägga upp hennes tårta till mig....å ja den var lika god som den såg ut med blåbärssylt å mycket vaniljkräm
familjen forsmanns (bästa dottern å svågern) matsedel däremot verkat aningen enformig...

sen ser jag fram emot att få spela spelet jag fick av våra kära älskade ungdomar det verkar nämligen vara helt i min smak av namnet att döma....

sista för idag är lite udda men jag måste erkänna en sak......jag har blivit "åsa-nisseian".....suger i mig minst en av de gamla svartvita rullarna per helg....det är nåt visst över det gamla goa oskyldiga lugna långsamma oförargliga livet som skildras...
ha en fortsatt fin söndag

p u s s





 

Kommentarer

  1. 471 Skyltsöndagar är verkligen inte illa. Men jag planerar att "ge mig" vid 500;-)
    Första skylten är verkligen gullig - gillas. Tårtan är ju som vanligt ett konstverk. Jag menar allt di dotter gör i konditoriväg är alltid en fröjd för ögat. Detta sagt av en som inte gillar princesstårtor, men absolut kan njuta av hur den ser ut:-)
    Köttbullar - ja, kan man variera dom med typ sås eller tillbehör kanske. Ingen aning. Sedan kan man ju studera kokböcker från olika länder och följa olika recept - hahaha:-)
    Snyggt skyltat! Tusen tack för din fina Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen vad är det du säger....."ge dig"?!? Det skulle kännas tomt på riktigt..... :(...men jag förstår också att det kan finnas annat i livet, för du försvinner väl ändå inte ur bloggvärlden hoppas jag!

      Radera
  2. Den där tårtskylten skulle jag gärna äta upp! Köttbullar alla dagar, hmmm...ja, allting går om man ger sig den på det. Snart når vi 500 gränsen. Spännande, själv tror jag att jag tar paus efter det men man vet ju aldrig..

    SvaraRadera
    Svar
    1. PAUS?!? Nja förstår, det kan ju finnas viktigare saker i livet, men jag hoppas att du inte försvinner från bloggeriet i alla fall, det vore tråkigt... :(

      Radera
  3. Familjen Forsmans matsedel behöver inte vara enformig... man kan ha kokt potatis till, man kan råsteka potatisen, man kan mosa potatisen, man kan ta spagetti, man kan koka makaroner till eller varför inte en sallad på köttbullarna :) Köttbullar går utomordentligt att lägga på vilken smörgås man vill också. Husmans och tunnbröd fungerar galant om man mosar dem lägg därtill att man kan ha Rydbergs röda rödbeta sallad till, ja samma som till jul ;) Köttbullar är icke att förakta hälsa om det :) Griniga gamla surgubbar ska jag allt kolla upp. Åsa-Nisse, Eulalia och Klabbarparn dom är favoriter än. Idag vart det måndag så du får ha det så bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahah....tack för dina mattips, ska vidarebefordra dem genast......

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

KNUT

JAG ÄR ETT FÖREDÖME