SKYLTSÖNDAG #472

 endast 28 söndagar kvar sen så......

smäller det (?) 

i så fall rejält för då är det skyltsöndag nr. 500 som säkerligen uppmärksammas med pompa å ståt....

men men vi får väl ta en söndag i taget.....

här har vi nu intagit första men långt ifrån sista glassen för i år

sveriges absolut godaste så vitt v i kan bedöma....
jodå vi har varit runt en hel del å smakat på...
på hemvägen blev det inköp av lantägg
å sista skylten hittade jag härförleden på en promenad...
vi får hoppas att hundarna kan läsa
ha en underbar solig å skön söndag

p u s s 



Kommentarer

  1. Glass är gott :) Det har kommit så mycket nytt ute på marknaden nu. En fortsatt trevlig söndag Blogg broder! Idag är du omtalad på min sida ;)

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med dig angående glassen i Hjortkvarn ... den håller verkligen en klass för sig!
    om nu inte hundherrarna kan läsa, så hoppas jag deras husse och matte kan det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du känner till Hjortkvarn glassen....har du långt dit?

      Radera
  3. Den glassen skulle jag gärna äta...här har vi nog glass från Madeira men den är så dyr att jag som pensionär äter annat istället men nog gott...i alla fall.
    Thujans skylt tar priset. Jag gillar när växter skriver skyltar ..
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har inte bara godast glass utan även skrivkunniga växter... :)

      Radera
  4. Skrattade gott åt den humoristiska sista skylten. Uppenbarligen är "hundfruar" inte inkluderade här, men även de måste väl kissa eller??!!!
    Skoj att ni har hittat en favo glass. Den låter som en lokal egengjord glass, och sådana glassorter slår ju allt, till och med italienska glassar.
    Tusen tack för din fina skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som vanligt (?) hittade du en detalj alla vi andra missade ...... naturligtvis ska hundfruarna inte glömmas....

      Radera
  5. Jag högtidlighöll också Mors dag med en glass. God men inte sensationell.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Goda glassar finns många men riktigt goda få....

      Radera
  6. Haha, vilken häftig herr Thuja! Om inte hunden kan så kanske husse eller matte är läskunnig! Go´glass var ett snyggt namn må jag säga. Jag är ingen glassfantast, brukar bli två per sommar. Men nog skulle jag smakat goglassen om jag var i krokarna. Ha en fin vecka, här i Dalarna är det åska och dunder idag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sanmma väder skulle vi få, men har varken sett eller hört nåt....än så länge....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

AUTOMAT . . .

HEMMA BÄST