SÖMN

 är viktig för välbefinnandet å temat i dagens

1 - pyjamas, nattlinne eller naken
nu börjar det bli intimt minsann.....nja nattlinne känns väl kvinnligt för mig, naken känns ...ja....naket helt enkelt så antingen kalsonger med/utan t-shirt eller långpyjamas när kylan tarvar det
2 - lämplig temperatur i sovrummet för att du ska sova gott
typ 18 ju svalare desto skönare helst lite svalare ändå på sommaren
3 - hur mörkt ska du ha det
så mörkt som möjligt alltså helst kolsvart annars är det ju inte natt
4 - hur många kuddar har du i din säng
en
5 - hur många timmar sover du per natt, ungefär
6 i regel om jag inte (av någon outgrundlig anledning) skulle somna om vilket jag inte gillar
6 - sover du i ett sträck eller vaknar du och somnar sedan om
typ 360 av 365 nätter i ett sträck förutom en liten kisspaus
7 - drömmer du
vi drömmer ju alltid, men kommer dessvärre inte ihåg jämt....har till och med somnat om för att drömma vidare ibland....fast utan större framgång

p.s. 
här kan du lyssna på galenskaparnas fantastiska truddelutt säng säng säng

p.s. igen
det är Klimakteriehäxan som håller i trådarna i denna spännande bloggutmaning


Kommentarer

  1. inga gardiner eller persienner, vill vakna i dagsljus, speciellt denna årstid, är ganska frysen, lagom är bäst, låg naken bredvid en naken man i natt, annars använder jag hans stora tröja.

    SvaraRadera
  2. Hade en jättemysig killkompis som ALLTID som i flanellnattskjorta. Men de var svåra att få tag i9 ... Vitsen med flera kuddar är att man kan alltid hitta en sval yta att lägga kinden på ...

    SvaraRadera
  3. Nu måste jag tänka, vilket är inte det lättaste med det här temat;-)
    Nog vill jag ha det betydligt svalare/kallare i mitt sovrum sommar- som vintertid. Inte det lättaste dock under den varma årstiden.
    Har också bara en kudde, men vill inte ha det beckmörkt. Gillar det naturliga ljuset under sommaren och belysningen från innergården under vintern. Känns tryggt på något sätt.
    Att du klara dig på 6 timmars sömn är WOW. Det har jag aldrig gjort, inte ens när jag var ung. Okej, en gång i veckan eller så, men inte dagligen.
    Jättekul att läsa dina svar. Min Selfie kommer imorgon.

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa dina svar ... kan konstatera att vi sover ungefär lika mycket ...

    SvaraRadera
  5. Jo men ser Du nu kunde jag plötsligt kommentera. Från datorn funkar det.
    Att sova gott är inte alla som kan, ibland är det svårt att sova.
    /åsa
    ttps://naltax2.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. Oj, det är inte lätt att få det kolsvart på sommaren. Jag har aldrig varit brydd om det är ljust eller mörkt för jag lägger mig aldrig innan jag nästan sover innan huvudet når kudden. Jo förresten, ibland ligger jag o läser förstås. När jag inte är nog trött för att somna. Det sägs att alla drömmer men man minns dem inte alltid, jag har slutat minnas mina drömmar, lever tydligen i verkligheten..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säg inte det...rätt som det är så... ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

AUTOMAT . . .

HEMMA BÄST