VÅREN ÄR HÄR

 å då är det inte långt kvar till syrènen blommar fullt ut å sprider sin ljuvliga doft men innan dess bjuder elisa in oss att svara på 5 nya fräscha frågor

1) vad har du gjort ute i solen den här veckan

tagit en svettig joggingrunda fikat ätit glass

2) vad njuter du mest av i vårsommarvädret

alla underbart ljuvliga dofter från hägg å syrèn nyponrosbuskar m.m.

3) vad är din favoritsyssla utomhus den här tiden

jogga springa läsa

4) vad ser du mest fram emot att sommaren är på väg

 resa till österlen fotbolls-em å os

5) hur ser din helg ut

gymmet klippa gräs "golgatavandring" till tvättstugan å första doppet

ha en underbar fredag
p u s s 






Kommentarer

  1. årets första glasskula inmundigad i dag. våfflan var jättekrispig. kulan var jättelik melon valde jag. jag rycker hellre ogräs än klipper gräset. läsa utomhus är toppen!

    SvaraRadera
  2. fikat och ätit glass med tolvåringen idag, valde romRussin. Syrenen dofta ljuvligt, nära altanen. Får se om maken klipper gräset, får vara annars. Kollade mina joggingskor... gått en halv mil i värmen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller att anpassa tempot till tempen.... ;)

      Radera
  3. Så du ska sälla dig till FemFemman och Klimakteriehäxan och ta årets första dopp!!! Vad f*n är det för fel på er vikingar???????? Alltså att doppa sig i typ 24 grader utomlands, när lufttemperaturen ligger över trettio grader köper jag, men 22 grader i luften och 10 i vatten - nej, jag vill inte dö i hjärtinfarkt.
    Men två saker har vi gemensamt i alla fall - Euro 2024 och OS:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. OM du bara visste hur skönt det är.....efteråt.... ;)

      Radera
  4. Ja, men se där, vitsippsmatta hos dig med, vackraste mattan! Men första doppet, var sker det, du hade inte vatten i närheten skrev du?
    Jag har inte doppat mig ännu, det brukar bli kring midsommar, men med den här värmen som är nu kan det hitta på att bli tidigare.
    /Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr var det lite förhastat...bästa makan föreslog i veckan en utflykt till Norasjön, men det blev ändrat till Hjortkvarn å Go`glass......

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

KNUT

JAG ÄR ETT FÖREDÖME