DÖM INTE . . .

. . . så blir ni inte dömda står det i bibeln 
å efter att ha sett alla matcher i fotbolls - em hittills kan jag nog tycka att det skulle passa på en å annan domare inte minst på den italienaren
(kan det varit han som körde lastbilen nedan?!?)
 som valde att fria ett helt uppenbart portugisiskt överfall på en tjeck (obstruktion kallas det enligt regelboken)som skulle lett till tjeckisk frispark å troligtvis en helt annan utgång av matchen 
m e n 
istället fick portugal fortsätta med boll å avgöra matchen mycket mycket synd för tjeckerna var värda mer
nåväl man kan väl konstatera att alla s.k. "förhandsfavoriter" klarade sig undan med nöd å näppe 
(jag säger bara självmål som hjälpte både frankrike å portugal) 
å endast belgien (gött!) straffades med nederlag 
nä här håller man på töskera*
*östgötska för "tyskarna"

nu ska jag återgå till gårdagens övningar
p u s s 

 

Kommentarer

  1. Ditt nya "livsmotto" älskar jag och anammar det direkt.
    Kan bara instämma. Jag tyckte också synd på tjeckerna. Sedan tycker jag att det är synd att bara uppmärksamma 39-åriga Ronaldo och inte nämna "bulldoggen" - mittbacken Pepe som är 41 år. Med tanke på att han kommer möta sisådär 20 år yngre motståndare och igår mötte cirka 10 år yngre killar, så gick han segrande ur varenda strid. Eloge till den killen.
    Tyskland gjorde sin plikt mot Ungern, inte mer. Hade önskat Ungern åtminstone ett mål...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ungern slarvade bort sina chanser i match ett, nu är det kört...synd, hade gärna sett mer av Adam, vilken bjässe!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

SÖMN

BARA MER OCH MER