FLAGGA

 tuff tuff tåget med lokföraren åke tuffar på i vanlig ordning på lördagar å denna gång är det flaggor jag tar med på resan

den samiska för att jag helt enkelt är fascinerad av sveriges urbefolkning å anser att de inte bara har behandlats illa utan fortfarande diskriminera

den schweiziska flaggan för min biologiske pappa är schweizare

den tyska flaggan för att min biologiska mamma är tysk
å den svenska för att jag numera är svensk å har funnit min familj å mina nära å kära här

så var det med det
😏

Kommentarer

  1. Välkommen tillbaka till Blogglandia och dagens tema. Kul att du väljer "närliggande" flaggor om man säger så. Intressant att du hade en schweizisk pappa och en tyska mamma. Men då du är uppväxt i Berlin antar jag att pappan inte var en del av ditt liv.

    Men du som är sportintresserad - gissar att du ändå håller på tyskarna när det gäller friidrott och fotboll, eller;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå...den mannen visste jag inget om då...... Har försökt att hålla på Sverige, men när Tyskland dyker upp tar det emot så....man kan väl inte förneka sina rötter!

      Radera
  2. Fina flaggbilder hos dig i dag. Jag skulle ju ha kunnat ta med den italienska och den åländska flaggan i mitt inlägg, men höll mig till min berättelse om flaggandet på Stenstugu. På Stenstugu bor det i dag italienare (min dotter och hennes sicilianska make) och sonhustrun är av åländsk börd.
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå, det hade ju varit spännande det också faktiskt....

      Radera
  3. WOW vilken fin flggning :) Du fick med alla nationer du har anknytning till eller håller av. Vackert :)

    SvaraRadera
  4. Visst känner man sig rik med många flaggor, den samiska engagerar mig också stort. Har läst många böcker, både fakta- och romaner om hur man behandlat vår ursprungsbefolkning, inte mycket bättre än vad som skett på andra håll i världen, inte minst indianbefolkningen i Amerika. Gillar den scheiziska flaggan för att den sticker ut som lite annorlunda jämfört med alla korsflaggor. Säger som du, numera är mina nära och kära här i Sverige och det känns bra.

    SvaraRadera
  5. Du har ju också fyra flaggor! Remi!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

KNUT

JAG ÄR ETT FÖREDÖME