FYLLA SLAGSMÅL & GROVHÅNGEL

 eller äkta svenska midsommar som det också kallas eller kallas å kallas......kallades för nuförtiden borde det kanske heta droger skjutningar & grova våldtäkter

ja jag vet kanske aningen hårda ord finns ändå många fina traditionella (får man säga/skriva så?!?) midsommarfiranden runt om i vårt vackra sverige dock blir det allt mindre av det där traditionella här å var som exempelvis spelmän å folkdanslag något som tyvärr dör ut mer å mer 
schottisar å annat folkkärt framförs mest av 70-plussare som efter bästa förmåga försöker hasa sig runt i midsommarvärmen (?) måtte det komma många härliga ungdomar som vill föra traditionen vidare
i hope so
vädret däremot verkar ändå artar sig på de flesta håll å det är ju positivt . . .
ja eller inte (se ovan)

jag vet att det inte är skyltsöndag det är ju ändock bara torsdag men man kan väl skicka med nåt litet kul på en helt vanlig torsdag bara för att typ . . .
p u s s 




Kommentarer

  1. Ja skippa Internätet och "Gå Ut Och var Glad" som vår käre Uffe sjunger uti sin sång :) För att återgå till droger skjutningar & grova våldtäkter så förekommer det ju nästan var dag, du har inte hårda ord bara sanningen, och det är bra att vi inte sopar det under mattan. Jag är en sån läser text TV varje morgon till frukost och jag undrar varje dag hur många som blivit skjuten när man knäpper på burken. Vi sköter om oss och ha nu en fin dag "la med" Makan och hälsa :) Förklaring till "la med" Så uttryckte sig min morfar sig som var infödd Alnö bo :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamen....tur att Uffe har en å annan glad sång bland många (de flesta) mer deppiga....

      Radera
  2. Anonym var Alnöbon Åke dvs Admin på nacka144 ;) Jo min morfar jobbade hela sitt liv på sågverk här på ön. Jag han ju inte berätta allt när du var här :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag jobba de två år på sågverk i Kisa 76-78.....

      Radera
  3. Gillar uppmaningen där i din skylt!
    Glad midsommar!

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Sista bilden - hemsk tanke. Hoppas jag slipper råka ut för det;-)
    Lite negativ är du i ditt inlägg, och du som blivit så mycket mera positiv de senaste tre-fyra åren. Tradition får man nog fortfarande säga, bara man inte envisas att fördjupa sig;-)
    Är ingen traditionsbunden människa själv och jag vet inte om schottis och folkdans kan kallas för tradition. Själv har jag alltid tyckt att all folkdans i kostym/lederhosen och mrumtata dans à la Tyskland/Schweiz/Österrike är fruktansvärt töntig. Och om ungdomen tänker som jag, lär det nog dö ut så småningom - gissar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där ja...då hittade vi lite olikheter igen......ja vi får hoppas att vi inte missar nåt viktigt ute i rätta livet... ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

SÖMN

BARA MER OCH MER