GLAD MÅNDAG?

 . . . föga 

feber hosta ont i huvud hals å kropp en rejäl släng av corona (?) typ ingen vidare glad start på veckan men det är ju sånt som går över

carita som uppfunnit detta tema bjuder på en bild med en bakelse på å den hade nog gjort mig glad men annars som sagt . . . 

 äsch jag får glädja mig åt minnen från götet typ denna goa bakelse på vårt stamfik ahlströms konditori i götet

å inte blir man glad av fotbolls-em heller när de lag man håller på förlorar det är ju såååå tråkigt att s.k. favoriter ska ha en sån himla tur typ holland england spanien italien schweiz nä synd om underhundarna* jag hejar alltid på dem . . .
*underdogs
ja om nu inte sverige eller tyskland är inblandade då är det nåt helt annat
s e n
är jag så oerhört trött på den nya trenden att sätta sig ner på planen för att störa motståndaren inför en regel att de som sätter sig ner inte får komma in förrän efter typ 5 minuter . . .
m i n s t
när nu inte innehållet är så värst uppiggande idag så kanske ni ändå kan glädjas åt några fina foton
p u s s 






Kommentarer

  1. Så fina bilder, inklusive den av bakelsen.
    Ikväll fick du ju äntligen en överraskning när underhunden Slovakien slog (osympatiska) Belgien. Det var helt otippat.
    Sedan vann ju ditt Tyskland med hela 5-1 och får nog bära favoritskapet ett tag i alla fall. Ja, min fotbollstokiga husläkare tippade ju Tyskland som vinnare av EM.
    Albanien "tror jag på". De kanske inte tar sig vidare från gruppen, men de kan nog göra livet surt för motståndarna. Tyvärr tråkspelade Italien som vanligt och vann...
    Spanien gillar jag då de spelar en rolig fotboll och har många unga spelare med. Det gäller även England. Men där var det ju på vippen efter "bara" 1-0. Älskar Jude Bellingham. Han är lika duktif fram som bak, åsså gör han mål...
    Snart Frankrike-Österrike. Den matchen lär Frankrike vinna...

    SvaraRadera
  2. Me again! Förlåt, glömde ju kommentera din förkylning. Träffade två grannar idag. Den ena har hållit på i tre veckor, den andra i hela 6 veckor. Så jag hoppas att du klarar dig på sju dagar;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med...imorse hade jag hög feber, men tror ändå att det går åt rätt håll!

      Radera
  3. Oj nu verkar det fungera att kommentera här, vilket det inte gjort tidigare. Fin blomma och bakelse, men jag sätter nog bakelsen först. kajsalisasblogg.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack....det är konstigt det där med kommentarer, har själv inte kunnat kommentera ibland...ja datorer...hoppas min kommentarer har visats hos dig?!?

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

SÖMN

BARA MER OCH MER