JAG TRIVS . . .

 . . . som fisken i vattnet med att vara ledig när det är em i fotboll då har man till å med en adekvat ursäkt för att inte vara ute i solen eller snarare hettan

älskar ju uffes låt hav utan hamnar här å speciellt då raderna

jag har inga val solen känns som ett hån, när regnet kommer känner jag mig lugn

det ligger nåt i det att känna inaktivitetsfobi bara för att man inte som alla andra (?) bara måste ut så fort solen visar sig för att hinna med . . .

ja vaddå . . . 

inget som man inte skulle hinna i alla andra väder . . . 

väl?

näväl här ska inte klagas skönt att vi ändå har någorlunda årstider här i landet vi hade snö i vintras när det skulle va snö å nu har vi värme å sol när det ska vara det så . . .
man är väl nöjd
😊
som ni kanske redan räknat ut är dagens bilder från sjöfartsmuséet i götet
hade ju inlägg om det igår å det var första gången mig veterligen som jag
beskådade sjöhästar . . .
fascinerande varelser synd man inte kan rida på dem . . . 
p u s s 


Kommentarer

  1. Sjöhästar är väl inte så stora va? Enormt talande bilder du bjuder upp med, klart avis på ditt besök. Och vem kan motstå att lyssna till; Hav utan Hamnar :) Jo nu har vi fått något nytt att klaga på om värmen :) Ansiktsboka är fyllt av termometrar... tänk om vi kunde lagra den energin du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får väl ta en tur till Götet framöver....

      Radera
  2. Är det en bläckfisk jag skymtar i de två sista bilderna - älskar bläckfiskar, speciellt i vinägrett-format med vitlöksbaguette;-)
    Nu älskar jag ju sol och värme och jag är väldigt tacksam att fotbollsmatcherna i EM spelas klockan 18 och 21 just nu. Måste medge att jag föredrog balkonghäng med en deckare istället för att kolla gruppspelsmatcher som började kl 14.
    Men visst är det en legitim ursäkt att vara soffpotatis när det är fotboll på tv:-)))))

    SvaraRadera
  3. Jag var på ett besök på Havets hus i Lysekil för något år sedan och det är verkligen fascinerande att se på alla konstiga havsdjur i akvarierna, men jag kan inte minnas någon sjöhäst+
    Ha en fin torsdag!
    /Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lysekil....vackert ställe...har bara varit där en gång på70-talet....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

SÖMN

LJUDLIGT