LÄST LÄST LÄST

 ojojojoj då nu var det visst länge sen jag outade vilka böcker jag läst nyligen faktisk en dryg månad så det har ju blivit en del faktsikt så många att jag inte minns i vilken ordning med det kvittar väl lika.....

trevlig läsning om en ålderman som skriver inlägg (påhittade eller inte?) till lokaltidningen där bland annat huvudberättelsen (?) handlar om krigsförbrytaren martin borman som under ett alias flyttat till sverige (sant eller inte?) samt en å annan beskrivning av pölsa....en mångbottnad berättelse med andra ord
tredje boken av denne nobelpristagare var den mest lättillgängliga den skiftar mellan vardags observationer på en spårvagn förhör hos den rumänska säkerhetstjänsten livet med en alkoholist å en å annan sexuell förbindelse
om att vara/bli en god människa med flertalet exempel men även svårigheterna med  det hela....
byter ju alltid av med ett å annat tyskspråkigt exemplar här en samling skrifter av kafka med skiftande kvalitet och av skiftande intresse 
denna födelsedagspresent av bästa makan var intressant läsning med många exempel  å ett å annat självtest samt till å från med viss igenkänningsfaktor
alltid spännande med biografier å som titeln avslöjar är det mest karriären det handlar om men det blandas då å då upp med viktiga privata händelser ur hans liv å uppväxt
tysk liten klassiker om olycklig kärlek på landet som slutar.......
ja dessvärre som originalet romeo å julia


Kommentarer

  1. WOW!!! Bra jobbat där! Du har läst många böcker under en månad. Eloge! Böckerna säger mig ingenting, men jag har läst "Förvandlingen" av Kafka. Ja, vi har ju redan konstaterat att du och jag har helt olika preferenser vad gäller böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har ju det.......jag behöver omväxling....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

KNUT

JAG ÄR ETT FÖREDÖME