LJUDLIGT

elisa bjuder även denna fredag på nya frågor å som vanligt hela 5 stycken å med tanke på temat kan fotot nedan passa alldeles förträffligt för nog lär det vara bara ljud i den kanonen . . .

1) vilket ljud gillar du att somna till

allra helst inget som helst faktiskt total tystnad är nog det jag föredrar

2) vad brukar låta i ditt hem

förutom musik som strömmar ur högtalaren mest hela dagen även bästa makan som strosar omkring å håller samtal med sig själv

3) vad tycker du om din egen röst

usch usch usch har hört mig både sjunga å prata å det är inget jag gillar framförallt om min träliga östgötska kommer fram

4) vad är mest oljud för dig

musik/sång som inte är musik/sång, skrik, allmänt sorl, amerikanska

5) vilket ljud är sommar för dig

vågornas svall vid havets strand sommarbris över fält å nejder

ha en skön fredag

p u s s 






Kommentarer

  1. barnbarnen har inte klagat på min sång, jag gillar dialekter, sällan jag somnar till vågor, fast sönerna seglar. Igår tänkte jag sova på altanen +28°C men fegade...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å gode värd...sova i 28 grader...svettigt!

      Radera
  2. Nej östgötska är inte träligt. Pratar själv östgötska och har en kollega som pratar väldigt bred östgötska. Jag gillar det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet att många gör det....konstigt nog ;)

      Radera
  3. kul med dialekter. vågsorl är trevligt att dåsa till. liksom när regnet smattrar på taket. som liten tyckte jag om när det åskade och alla barnen gick in till pappa och lade sig på golvet och så var vi helt trygga. sedan blev det våldsammaa åskregn och då rusaade pappa ut med barnen och så badade vi. det var mer ordning med vädret och årstiderna förr i tiden. om jag minns rätt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med ....det var bättre förr, ju förr desto bättre.....å jag tillhör också de som kan tycka åska är lite mysigt!

      Radera
  4. Sista bilden är helt underbar:-)
    Vi är rätt lika idag, både vad gäller "sömnpiller" och oljud. Det vi är inte överens om är att sova när det är tyst. Det klarar inte jag av, för då lyssnar jag efter ljud. Ja, ja, vi är olika allihopa - som tur är:-)
    Östgötska tycker jag låter rätt så sympatisk, inte helt lika sympatiskt som småländska, men ändå;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Östgötska sympatisk....?!?....ja smaken är som.....

      Radera
  5. Nej, höra sin egen röst är inget vidare, jag har då en töntig gotländska... ;)
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gotländska gillar jag...mysig dialekt, tänker på Babben Larsson direkt!

      Radera
  6. Idag är det bris i luften kan jag lova, eller kanske är det halv orkan. Den viner lite när den tar i. Jag skulle aldrig fixa att bo med någon som lyssnar på musik hela dagarna, eller så hade jag fått köpa öronproppar! Visst låter man mesig när man hör sin egen röst! Trevlig söndag

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

JAG ÄR ETT FÖREDÖME

RETRO