POESI

carita är uppfinnaren av temat glad måndag å den måndag som idag är har jag extra anledning att vara extra glad ty . . .

en av mina tyskaelever valde att skriva en dikt om sin tyskalärare när de fick poesiuppgift på svenskan så jag tänker publicera den här å nu utan någon som helst kommentar men med ett tacksamt hjärta å ett leende på läpparna

Christian 

Din fina. 

Du påminner mig om tyskan. 

Du hjälper mig så väl. 

Du gör så jag snäll är. 

Du gör så jag glad blir 

på tyskan min. 


Du gör så jag klarar dagen. 

Du ger mig ett gott skratt . 

Du är glad som en lärka.

Christian, du är som en sol.  

p u s s

Kommentarer

  1. Den dikten ska du rama in på väggen och känna dig både glad och stolt!

    SvaraRadera
  2. WOW!!! Där kom nästan en tår faktiskt - hos mig alltså. Troligen hos dig med. Vilken komplimang för en pensionär som förhoppningsvis INTE väljer att gå i heltidspension. Inte än. Är man så uppskattad som du är så är det väl bara att knata på:-)
    Eloge Christian!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla...till saken hör att det handlar om en väldigt tyst å blyg kille i nian....

      Radera
  3. Förstår att du känner dig glad och rörd över de fina orden.
    Jag känner spontant att jag gärna hade haft dig som lärare i tyska ... den strama herre jag hade på gymnasiet var absolut tvärtom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, det kan jag tro....grammatik i rim å ramsor.... :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

KNUT

JAG ÄR ETT FÖREDÖME