ROLIGA TIMMEN

 är temat för den bildlösa utmaningen

som klimakteriehäxan håller i så håll tillgodo med sex nya fräscha
1) när det var "rolig timme" i skolan var min roll...
eftersom jag endast gått i skolan i tyskland å det där inte fanns någon "rolig timme" spelade jag följaktligen inte ens en statistroll
2) nämn ett riktigt rejält skrattminne
om jag ska välja ut ett endaste enda bland alla så får det bli från 90-talet när bästa makan (då endast min trolovade) spelade "rappakalja" här med några vänner det slutade förr eller senare alltid med att flera av oss låg på golvet med skrattkramp i magen...
3) idag bestämmer jag själv när det är dags för rolig timme - då...
ser jag gärna på nån av alla engelska komediserier som är outstanding t.ex. 
den den eller den rekommenderas å det varmaste
😂 😂 😂
4) - den stå-up-komikern skrattar jag åt
johan glans är en absolut favorit han klarar sig utan skämt på andras bekostnad å lyser med en idag alltför sällsynt självdistans å skrattar mest åt sig själv
😂 😂 😂
5) den filmen/boken/tv-serien är verkligen rolig
tv-serier se ovan, bok "er ist wieder da" (sv. titel "han är tillbaka" här) som handlar om att hitler aldrig dött å hur han klarar sig i dagens mediasamhälle å film måste bli monthy pythons "life of brian" om hur man misstar brian för att vara jesus här
6) vad får man aldrig skämta om
i de lättkränktas paradis sverige är det nog en hel del men i min värld finns inget ty humor är en ventil som lättar på trycket å gör livet lättare att leva.....ett gott skratt förlänger livet typ....men det gäller ju att vara finkänslig å inte skämta om döden för en som precis mist en anhörig till exempel






Kommentarer

  1. Men du fick väl skratta då du var med mig ;) Engelska komediserier som är outstanding instämmer till fullo :) Ibland kan man känna sig som John Cleese :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har jag inte tänkt på, men det ligger en del i det....vi kanske har lite av John Cleese i oss alla...

      Radera
  2. "Life of Brian" var en av min mans absoluta favo-serier. Jag tände inte alls. Av dina rekommendationer har jag bara sett "Hemliga armén", och den är ju en klassiker. De andra har jag aldrig hört talas om.
    Som jag skrivit hos flera av deltagarna så har jag en känsla av att jag levt på en annan planet de senaste 40-50 åren. Har aldrig kollat mycket på tv (undantag sport), så jag förstår mycket väl att min allmänbildning är obefintlig - här också;-)

    PS. KajsaLisa bad mig att framföra att hon inte kan kommentera hos dig, då hon inte har ett "Googlekonto". Hon rekommenderar att du ändrar i dina inställningar, där man uppenbarligen kan "tillåta" kommentarer från personer som inte har ett Googlekonto. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej....får kolla upp det å hoppas att jag kan lösa det....

      Radera
  3. Nu fick du i a f mig att skratta - genom konstaterandet att i Tyskland fanns det ingen rolig timme ,.,. haha!
    Brittisk humor är ofta välgjord så då är det bara att tacka och ta emot. BBC radio har producerat en underbar teaterserie, Ladies of Letters, den rekommenderar jag å det varmaste Tror den gjorts för tv också. Och i den driver man banne mig med ALLT!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä....alla andra lektioner var ju så roliga.... :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

KNUT

JAG ÄR ETT FÖREDÖME