SKYLTSÖNDAG #477

 tack bäste bp att du trots em-fotboll har tid med skyltsöndagarna så bara därför kommer jag att blanda bilder från sjöfartsmuséet i götet med lite fotbollstugg . . .

alltså vad i hela fridens namn har hänt med stornationen italien 😱 visserligen är schweiz ett väldigt skickligt å underskattat lag (de kan gå riktigt långt!) det såg man redan mot tyskarna men . . .
det fanns ju inte tillstymmelse till glöd å kämpatakter helt paralyserade fann de sig bara i sitt öde helt obegripligt å inte det minsta likt azzurro
sen matchen mellan danmark å tyskland . . .
rena parodien på det som en gång i tiden var riktigt levande fotboll å för min del får man gärna ta bort var-granskningen som jag aldrig gillat det är ju fullständigt absurt att det sitter några självutnämda fotbollsgudar (vad kostar inte det?!?) i nåt datorskärmsfylld bås nånstans å petar i allt som har med offside å straffar att göra för att skapa nån utopisk millimeterrättvisa . . .
om de åtminstone gick in även på allt annat som händer på planen å som domarna missar typ tjuvknep efterslängar m.m. m.m.
nä bort med skiten 😡

kan du läsa en krönika i ämnet tagen från ab

idag blir det att heja på slovakien . . .
sorry bp men du vet . . 
underdogs

p u s s 

Kommentarer

  1. Häftigt här inne. Bojarna tar priset du visar upp :) En fortsatt trevlig söndag på er 👍

    SvaraRadera
  2. Sjöfartsmuseet är ett riktigt skylteldorado ser jag. Bra gjort där:-)
    Håller med dig om i stort sett allt du skriver. Italien gick inte att känna igen, och Erik Niva, en av Sveriges absolut bästa sportkrönikörer har helt rätt. (Stort tack för länken.9 Nej, så vill jag inte ha framtidens fotboll heller. Som du skriver det blir en parodi. Tyckte så synd om danskarna, speciellt "syndabocken" som blev sågat i alla media.
    Nu såg jag precis England som bara med ett nödrop klarade sig vidare mot Slovakien. Ja, vad hände med det så kallade stornationerna? Tack för turneringens vackraste mål 1-1 - Jude Bellingham och bicykletan i den 91:a minuten. Alltid nåt.
    Nu håller jag också på underdogsen. Har iofs tippat Spanien som vinnare av EM, men det skulle ändå vara skoj om Georgien lyckades med ytterligare en skräll, det som Slovakien försökte sig på.

    Tillbaka till Skyltsöndag - tusen tack för dina skyltar och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag redan kommenterat hos dig....England borde åkt ut, nästan löjligt hur de firade efter målen å i slutet....

      Radera
  3. Det var ju nära en skräll med Slovakien - synd att de inte vann!
    Det där museet har jag visst inte varit på tror jag.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar museer, sjöfartsmuseet skulle jag gärna ha besökt. De ger alltid inblick i en livsstil en gång i tiden! Fotbollen är rund, min enda kommentar till påågående mästerskap. ha en skön sommarvecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tack för din fotbollsanalys....muséet i Göteborg står kvar, bara att ta sig en tur! Muséer i å för sig fyller en funktion, men jag gillar mer tavlor så man slipper läsa hela romaner vid varje station....

      Radera
  5. Snyggt skyltat och med en viss anknytning till Båt-inlägget. Gillar alla dina skyltar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

JAG ÄR ETT FÖREDÖME

RETRO